7 ביולי 2011

כיצד עצרנו את הקמת התחנה הפחמית ותרמנו לעליית מחירי החשמל ולהפסקות החשמל שיגיעו

באוגוסט 2009 כתבתי מאמר עבור מוסף הכלכלה של "מקור ראשון" ובו תיארתי את אחת משיטות הפעולה של גרינפיס. זאת איננה הפעולה הבוטה והעבריינית ביותר מבינהן אך היא מדגימה את חוסר הכבוד אותו רוכשת התנועה לחיסכון בכספי משלם המיסים ובמצבנו הכללי בכלל. כעת כשהתנועה החלה לעסוק בחבלה מקוונת כדאי לזכור גם את זאת. את המאמר המלא ניתן לקרוא כאן. הנה הקטע לפניכם:

באתר "גרינפיס", מתגאה הגדולה בתנועות הירוקות ב"הישג" של איסוף למעלה מ-20 אלף התנגדויות להקמת תחנת הכוח באשקלון. במסע פופוליסטי הוגשו לוועדה עשרות אלפי ההתנגדויות תוך ניצול הפתח המאפשר לאזרחים להביע עמדתם בפני גורמי התכנון. כך דורסת התנועה המתיימרת לקדם את הדיון הציבורי את הזכות הבסיסית להבעת הדעה כשהיא בוחרת "לסתום את הצנרת" בעשרות אלפי התנגדויות סרק.

הייתי עד לדרך שבה עובד קו הייצור של ההתנגדויות כשהגשתי "התנגדות" דרך אתר "גרינפיס" ובה רשמתי כי גרינפיס פועלת על מנת לפגוע בקידמה כלכלית. עורכי הדין של התנועה המשמשים כחותמת גומי העבירו את ההתנגדות מבלי לראותי או לקראה וזומנתי להופיע בפני הוועדה.

הטכניקה שהופעלה על ידי הארגון אינה המצאה מקומית, שבה עורכי דין מגוייסים בהתנדבות לחתום על תצהירים (שאותם אין הם קוראים המצורפים להתנגדויות סיטונאיות) וכך משחיתים משאבים ומעכבים את הפרוייקטים ההכרחיים לקידומו של המשק הישראלי. כל התנגדות מאלצת את חוקרי הוועדה לקיים שימוע, דורשת טיפול משרדי ומשלוח עשרות אלפי הודעות זימון בדואר רשום (בעלות של מאות אלפי שקלים). אך המחיר הכבד יותר מתבטא בעיכוב אספקת האנרגיה שאנו כה זקוקים לה למטרות התפלה, בריאות, רווחה וקידום כלכלי (וכמובן, גם עבור המכוניות החשמליות שעליהן חולמים הירוקים... ). אם אכן הייתה כוונתו של הארגון כנה הרי די היה בהתנגדות מפורטת ומנומקת אחת שתרכז את טענותיו ותישמע באופן רציני, מבלי להשחית את כספו וזמנו של משלם המיסים.

בועז

6 תגובות:

יעקב אמר/ה...

חתימה של עורך דין על תצהיר כוזב היא עבירה הגוררת, לדעתי, לפחות - השעיה של רשיון עריכת הדין שלו, אם לא יותר מזה. אינני יודע מה היה תוכן התצהיר שהוא חתם. אם הוא חתם שאתה הופעת לפניו, והוא זיהה אותך ואישר חתימתך - הוא חתם על תצהיר כוזב.
כדאי לבדוק ואולי להגיש תלונה בלשכת עורכי הדין.

גרינפיס כנראה לא עברה על החוק, אלא ניצלה פירצה בתקנות ובסדרי העבודה של הוועדה. מה שנקרא - כשר, אבל מסריח.

בועז אמר/ה...

אכן כאן מדובר בניצול פרצה, שגררה משלוח 20 אלף זימונים בדואר רשום (להכפיל ב-6-7 ש"ח כל אחד למחיר הדואר בלבד) וסתמה את המערכת.
כמובן שנושא עורכי הדין של התנועה והחתימות שלהם על הצהרות כוזבות הוא עניין שראי לבדוק אותו.

Tomer Iserovitch אמר/ה...

דרך הפעולה של גריןפיס היא טכניקת
Hit & run ,הם נתפלים לנושא מסויים,"מטפלים" בו ואחר כך עוברים למדינה אחרת. הם לא אלו שחיים עם ההשלכות החברתיות שנובעות מההשלכות הכלכליות. העיקר שהם עשו את העולם "טוב יותר".
אנרכיזם פר אקסלנס.

אנונימי אמר/ה...

שיבנו את תחנת הכוח ליד העיר שצורכת הכי הרבה חשמל, למה דווקא אשקלון? אני די בטוח שתחנת הכוח רוטנברג מייצרת יותר חשמל ממה שצורכי תושבי העיר.

Alon אמר/ה...

כל הבלוג הזה הוא שקר, מצטער להגיד, אבל אתה מבזבז את הזמן שלך פה.
עזוב את כל ההתחמות גלובלית והשטויות האלה, זה לא באמת קיים, אבל הייתי רוצה לראות אותך משתכן עם ילדים משלך באזור שליד תחנת כח, ונושם כל יום את הפיח והזיהום שלו, ואז תדבר על קדמה כלכלית ושאר ירקות

בועז אמר/ה...

אלון, הזיהום שמייצרת תחנת כוח מודרנית הוא אפסי לעומת הזיהום שיווצר כשתפעיל גנרטורים ותשרוף דלקים יקרים ומזהמים יותר.
ואגב, אין לך ברירה. אם לא תקום תחנה חדשה תקבל גם יותר זיהום וגם תשלם יותר.
להלונן זה קל, להציע פתרונות יותר קשה.