10 ביולי 2011

ההתחממות הגלובאלית נעצרה.


מדידות טמפרטורות בעזרת לוויין מוכיחות שאין התחממות גלובאלית בערך משנת 1998, כלומר ב 12 השנים האחרונות אין מגמה של עלייה בטמפרטורות, ולמעשה הממוצע נשאר יציב (גם אין ירידה). כול אחד שמסתכל על הגרפים יכול לראות זאת.
בכול זאת מתעקשים המדענים החממיסטים והתקשורת וחוזרים ומדגישים: "העשור האחרון היה החם ביותר..." וכו' וכו', והם מעולם לא הודו עד כה בפה מלא במה שכול אחד רואה – שאין התחממות בעשור האחרון.
כעת התפרסם מחקר, דווקא של חממיסטים, שטען שגילה מדוע לא הייתה התחממות בתקופה זו – והודה בכך, בפירוש, שאכן לא הייתה התחממות. המחקר התפרסם בבטאון האקדמיה למדעים של ארה"ב PNAS – גוף התומך מאד בתיאוריית ההתחממות.
הטענה שלהם היא שהפליטה המוגברת של זיהום גפריתי מתחנות הכוח בסין ייצר אארוסולים (חלקיקים זעירים של גופרית המרחפים באוויר) שיש להם השפעה של מיסוך קרני השמש, ולכן – השפעה מקררת. כמובן שהגילוי הזה לא כול כך חדש, כי החממיסטים טענו כול הזמן כי ההתקררות שנצפתה בין השנים 1945 ו 1975 נגרמה על ידי האארוסולים. והטענות שלהם היו כול הזמן בגדר השערות שאינן מבוססות על תצפיות או חישובים, ניחושים סתמיים.
לי לא ברור למה האארוסולים הסינים התחילו להשפיע רק אחרי 1998, הפיתוח הכלכלי המואץ בסין (ופליטת האארוסולים) החל 20 שנה קודם. חוץ מזה – אין מדידות שמוכיחות שכמות האארוסולים באטמוספירה גדלה. המאמר הזה מבוסס על ניחושים בעזרת סימולציות מחשב, לא על מדידות של אארוסולים באוויר.
הטענה המרכזית של מודאגי האקלים – שהפד"ח יש לו השפעה מכרעת על האקלים, הגוברת על כול ההשפעות האחרות – נראית כבלתי נכונה בעליל. ואם השפעת האארוסולים הנפלטים מתחנות כוח פחמיות יש להם השפעה מקררת יותר חזקה מההשפעה המחממת של הפד"ח – אולי כדאי להרבות בתחנות פחמיות ?
יעקב

3 תגובות:

בועז אמר/ה...

נראה כי נמצא הפתרון לבעיית ההתחממות הגלובלית הנוראה - כל שעלינו לעשות הוא לאמץ את שיטות העבודה בסין ולזהם.

אנונימי אמר/ה...

שימו לב לזה:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1234250.html
הטימטום בפעולה

אנונימי אמר/ה...

שימו לב לזה:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1234250.html
הטימטום בפעולה