14 במרץ 2012

עוד חברה סולארית פשטה את הרגל.

החברה אוור-גרין-סולאר מבוסטון ארה"ב הגישה בקשה לפשיטת רגל וסגירת המפעל. היא מצטרפת לסולינדרה ועוד חברה. המתקונת זהה: עושים הרבה רוח, נאומים ציוניים חוצבי להבות של היזמים והפוליטיקאים על העתיד הירוק הזוהר. מקבלים סובסידיות נדיבות מהממשלה. מקימים מפעל – זה התירוץ לסובסידיות, אח"כ פושטים את הרגל. משלם המיסים הפראייר משלם את החשבון, בעזרת המדפיס הממשלתי.
יזמים ציניים מנצלים תלהבות אידיולוגית ירוקה, ונהירה אחר האופנה ואחר ההיסטריה ההמונית. אין צורך לבדוק את הצד ההנדסי (אם יש תועלת ממשית במוצר) או את הצד הכלכלי (אם המחיר עומד בתחרות). היזמים השיגו את שלהם – הם התעשרו בעזרת חבריהם הפוליטיקאים, על חשבון משלמי המיסים. זה מה שנקרא: טריק-מהיר. כול מפעלי האנרגיה המתחדשת אינם מפעל שמתקיים בזכות המוצר שלו, אלא מפעל ליצירת וניצול סובסידיות לטווח קצר, מהר, לפני שהאופנה תשתנה וההיסטריה תפוג. מפעל המצטיין בניצול קשרים פוליטיים.
אפילו אנו מאד רוצים לנצל את אנרגיית השמש והרוח, ולהפיק אנרגיה מתחדשת נקיה – הטכנולוגיה של היום אינה מאפשרת זאת עדיין. החפזון להקים מפעלים גדולים בטכנולוגיה בלתי יעילה ובלתי מועילה מוביל לכשלון ידוע מראש.
יעקב

2 תגובות:

יעקב אמר/ה...

ואני מאמין שאם 100% מהחשמל יפול עלינו משמיים, ללא עלות, ובהספקה רציפה ואמינה, ללא זיהום וללא תוצאות לוואי רעות - זה יהיה נהדר. אבל זה קורה רק באגדות.

במציאות צריכים לשקול את החיוב והשלילה בכול השיטות ולבחור בשיטות הכי טובות, מבלי להעדיף מראש בשיטה א' או ב' על פי תחושות בטן.

אנונימי אמר/ה...

אלון,
אהלן אבא,

רק רציתי להביא לתשומת לבך:
הפרסום האינטרנטי קצת יותר מתוחכם היום. התגובה למעלה היא פרסום...
זו שיטה של ניצול שטח פרסום בחינם, תמחוק אותה...