3 במרץ 2012

שבי וולט לא נמכרת


מכונית הדגל החשמלית של ג'נרל מוטורס, שבי וולט, לא נמכרת בקצב המתוכנן. החברה הודיעה שהיא מפסיקה את פס הייצור של המכונית ל 5 שבועות בגלל הצטברות מלאי של מכוניות לא מכורות. העובדים במפעל יצאו לחופשה ללא תשלום.
הוולט יצאה למכירה בדצמבר 2010. החברה תכננה למכור 10,000 מכוניות ב 2011 אך הצליחה למכור רק 7671. לשנת 2012 היא תכננה למכור 45,000 יחידות אבל בינואר פברואר מכרה רק 1626 – שהוא קצב של כ 10,000 לשנה.
הסיבה שהמכוניות לא נמכרות ברורה – המחיר. הוולט עולה 41,000 דולר, ולאחר סובסידיה ממשלתית של 7,500 דולר משלם הצרכן 33,500 דולר שזה בערך כפליים ממחיר מכונית בנזין באותו גודל. הסיבה למחיר הגבוה – מחיר הבטריות.
המכונית החשמלית היא מכונית אידיולוגית, לא מכונית מסחרית. היא נבנתה על בסיס אמונות (לדעתי טפלות) ועל בסיס אופנה אידיולוגית והיסטריה המונית מלובה על ידי גורמים אידיולוגיים והתקשורת. אנשים אלה מתעלמים מהמציאות. מלאי האנשים העשירים שדוגלים באותה אידיולוגיה ושמוכנים לשלם הרבה כסף על בסיס האמונות הירוקות שלהם מוגבל, ולכן מלאי הלקוחות הפוטנציאליים למכונית קטן. אין במכוניות החשמליות הגיון, לא הגיון הנדסי ולא מסחרי. אי אפשר לדחוף בכוח משהו שאין בו הגיון.
יעקב
הודעה אישית: בחודש פברואר הייתי רוב הזמן בחו"ל בענייני עבודה וגם חופשה. אני אמשיך כעת בעידכונים שוטפים בבלוג.
יעקב


 האתר politifake.org מקדיש עמוד לבדיחות פוליטיות על חשבון מאמציו של אובמה לקדם את הוולט.

תגובה 1:

גבי אביטל אמר/ה...

שלום יעקב, ברוך שובך.
הכדור ממש לא מתחמם.. והמקעים עולים ועולים.
שבוע טוב, גבי אביטל