26 בספטמבר 2012

הדיבייט בין אפשטיין למק'קיבון

כתבנו בעבר על מאמר ההפחדה הפופולרי של מק'קיבון "המתמטיקה המפחידה של ההתחממות הגלובליתהאקטיביסט אנטי-תעשייתי מק'קיבון המוצג לנו בדרך כלל כ"מומחה" לנושאי אקלים מעל דפי העיתונות המהללת. 

מק'קיבון הקים את הארגון האקטיביסטי "350" שמטרתו להילחם בהתחממות הגלובלית על ידי הפחתת פליטות הפד"ח האנושי (ודיכוי התעשייה) על פי הגדרות אותם קבע ד"ר הנסן. 

ב-7 באוגוסט השנה סיפרנו כיצד איתגר אלכס אפשטיין את מק'קיבון לדיבייט בעקבות מאמרו שעורר התרגשות רבה (וצוטט גם בישראל) וכתבנו על הביקורת חריפה מצד אפשטיין ועמיתיו במרכז לקדמה תעשייתית (CIP ). ובכן העימות, כך נראה, עומד להתקיים בתאריך ה-5 בנובמבר באוניברסיטת דיוק. מבצע גיוס התרומות למימון האירוע יצא לדרך כאן.  התורמים מסכום של 35 דולר ומעלה יזכו לקישור להורדת צילום הוידאו של העימות.

בדברי ההקדמה כותב אפשטיין על מלחמתו של ביל מק'קיבן נגד הדלקים הפוסיליים, תעשייה אותה מק'קיבן מכנה "אוייב הציבור מספר 1". והוא טועה. אומר אפשטיין:

If McKibben’s new movement to turn the American public against fossil fuels is successful, it would be a death-blow to our already-teetering economy. And to environmental health around the world.

 "אם תצליח תנועתו החדשה של מק'קיבן להסיט את הציבור באמריקה נגד הדלקים הפוסיליים, תהיה זאת מכת מוות לכלכלתנו המקרטעת זה מכבר, ולבריאות הסביבה בכל העולם."

הבלוג הירוק יעקוב אחרי העימות המעניין וידווח, אתם מוזמנים לתרום לעימות בקישור מעל ולבלוג הירוק בקישור תרומות בעמודה מימין לפוסט. למידע נוסף אודות אלכס אפשטיין והמרכז לקדמה תעשיתית (CIP ) כאן.

בועז

עידכון: ראו וידאו שהפיק אפשטיין לקראת העימות:


12 תגובות:

אחד אחר אמר/ה...

שאלה:
שווה לקנות את הקובץ הזה?-
זה אנשים רציניים?
אתם תורמים?

בועז אמר/ה...

מבחינתי ההשקעה כדאית ואכן תרמתי.
בועז

יעקב אמר/ה...

מה זה דיבייט ?

אנונימי אמר/ה...

מויקיפדיה:
דִּיבֵּייט (מאנגלית אמריקנית: debate) או דִּיבֵּייטִינְג (מאנגלית בריטית: debating), ועל פי האקדמיה ללשון העברית מַעֲמָת, הוא פעילות תחרותית מאורגנת של ויכוח פורמלי בעל-פה.

בועז אמר/ה...

הייתי כותב "עימות" בעברית אולם זה הוא ביטוי שלא לוכד טוב את המשמעות המסורתית של "דיבייט" באנגלית, העוסק בעימות השקפות וטיעונים במסגרת מאורגנת של בירור נושא.

יעקב אמר/ה...

נשמע כמו משהו קשור איכשהו ל "דייט".

איל אמר/ה...

אכן, צריך למצוא מילה מתאימה לדיבייט בעברית.
משום מה, לא ממש בוער לי לשמוע את הדיון הזה. מירב הסיכויים שלא נשמע שום דבר חדש בו וממילא זה לשכנע את המשוכנעים ולא את החולקים.
אני אישית כבר התייאשתי מלהתווכח עם ה"ירוקים". אין שם רצון לויכוח ענייני.
רק האקלים עצמו (וכנראה שאפילו לא הוא) יוכל לשנות משהו.

יעקב אמר/ה...

בטח שפחות מעניין לשמוע דיבייט בין אקטיביסטים אידאולוגיים, שכנראה לא מבינים כלום במדע, הנושא של הדיבייט.

כלומר - זה לא דיבייט על עובדות אלא על אידאולוגיה.

גם למעמת כזה יש מקום (בנעמת), ומי שמתעניין בזה עשוי למצוא אותו מעניין.

בועז אמר/ה...

יעקב, תן מעט קרדיט, אפשטיין יגיע לשם מצוייד בעובדות לא רק אידיאולוגיה.

יעקב אמר/ה...

אפשטיין הוא עורך דין (פרופסור למשפטים) אז אני בטוח שהוא יבוא מצויד בעודבות...
לא זוכר מה מקצועו של מקקיבן, בטח סוציולוג.

בועז אמר/ה...

לאפשטיין רקע בפילוסופיה, והוא התמחה בנושאי סביבה ואנרגיה. הקים את מכון CIP העוסק בתמיכה בתעשייה מול התקפות "ירוקות" ועורך של האינצקלופדיה בנושאי אנרגיה וטכנולוגיות אנרגיה.

בועז אמר/ה...

הוספתי קישור בתחתית הפוסט לאתר CIP ואלכס אפשטיין, בידקו והתרשמו ישירות.