6 בספטמבר 2012

גם הפלסטינאים קופצים על העגלה הסולארית...

דהמרקר מעלים כתבה מלאת סיסמאות בנושאי אנרגיה סולארית ומציגים את הטכנולוגיה "פורצת הדרך" שמתנייעת לה ממש מתחת לאפנו בסמטאות חברון. ממש להטיח את הראש בקיר מדוע אנו לא כל כך מתקדמים... מדוע אין גם לנו "עצמאות אנרגטית" כזאת?
על פי הכתבה שברו מהנדסי חברת "רויאל אינדסטריאל טריידינג" שיא כאשר "פיתחו מכונית סולרית" תוך חודשיים בעזרת "חומרים ממפעלי החברה" ובעלות של כ-5000 דולר. נביל זע'ייר המנכ"ל של החברה למוצרי סניטציה שעברה הסבה אומר את כל מילות המפתח ומציין את ידידותה של החברה לסביבה. זה מה שזיכה את הקלנועית שלו בתהילת עולם סולרית.
בפועל מה שאנו רואים בכתבה הוא קלנועית שעל גגה הלבישו פאנל סולארי המסוגל להפיק מספיק חשמל על מנת להאיר מנורה (שיכולה להיות שימושית בעת שמחפשים תקע חשמל לטעינת לילה) אך לא להניע את הקלנועית במשקל של כ-300 ק"ג.
בדהמרקר, העיתון לאנשים חושבים, מפרסמים כל שטות בלי לחשוב או לחשב את הנתונים. גם YNET לא נשארו חייבים ורצו לפרסם גירסה משלהם על הרכבים הסולריים המציפים את רחובות חברון.



התגובות מתחת לכתבה המקורית משעשעות - כאן.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יש כתבה על כל מיני יזמי אנרגיה סולארים שמתלוננים שחברת חשמל פוכעל בפיילוטים שלהם
מה בדיוק הסיפור שם?
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/401/787.html?hp=1&cat=459

NirD אמר/ה...

לא יודע מה זה "פוכעל".
קראתי ברפרוף את הכתבה ואני שמח שאין גיבוי של המדינה לפרוייקטים המסוכנים האלו. הפקת חשמל היברידית (שילוב של סולארי וגז) היא די מטפשת בעיני. לא ברור לי מה התועלת בערבוב שני סוגים של תחנות באותו מקום.
מה שה"יזמים" בכתבה רוצים זה 0 סיכון ורווח מובטח. זו דרישה חצופה מאין כמותה ומצב כזה, המתקיים בארץ בתחנות סולאריות יוצר עיוותים ועלויות מיותרות למדינה לצד תועלת אפסית.
בניגוד לבעלי הבלוג אני לא מתנגד למעורבות של המדינה בעידוד יצירת חשמל נקי אבל הדרך לא צריכה להעשות ע"י מחיר גבוה מובטח בכל מקרה אלא באמצעות מענקים והלוואות תלויי ביצועים ומעודדי תחרות. האינטרס של המדינה הוא לעודד יזמים לקחת סיכונים, לא לספוג את הסיכון בעצמה.

איל אמר/ה...

עוד מוצר יוקרה מבית "פאליווד".
הרי זו קלנועית לכל דבר שהפאנלים הסולאריים הם רק לקישוט.
איך אפיקים לא חשבו על ה"פטנט" הזה. אחלה קידום מכירות היה להם.