23 בספטמבר 2013

הקרח הארקטי מתאושש, פרק 3

השיא העונתי של הפשרת הקרח הארקטי עבר השנה, ב 13 לספטמבר, קצת מוקדם מהרגיל. כעת, עם התקדמות הסתוו, הטמפרטורות שם מתחת לנקודת הקיפאון, ההפשרה נגמרה, והקרח מתחיל את הגידול העונתי.
כמו שרואים בקו האדום, המגמה השתנתה, וכעת מתחילה העלייה. דיווח קודם שלנו כאן.
השטח המינימלי היה 5.1 מיליון קמ"ר,  זה 1.69 מיליון קמ"ר יותר מאשר המינימום יוצא הדופן של שנה שעברה, אבל עדיין 1.12 מיליון קמ"ר פחות מהממוצע (של המינימום) לשנים 1981-2010. כלומר – יש מגמה כללית של ירידה בכיסוי הקרח, עם תנודות כלפי מטה ומעלה מהממוצע.
בינתיים, הקרח הימי באנטרקטיקה (בדרום) הגיע לשיא של תקופת המדידה בלוויינים.
יעקב

12 תגובות:

אבי בליזובסקי אמר/ה...

עד שכתבתם משהו אחד נכון - יש מגמה כללית של ירידה בכיסוי הקרח,
הייתם צריכים לוהסיף לו את השטות " עם תנודות כלפי מטה ומעלה מהממוצע". בשנים האחרונות התנודות הן אך ורק כלפי מטה.
לפי אתר נאס"א חסרים עדיין - גם אחרי התיקון - למעלה ממיליון קמ"ר להגיע לממוצע כמו השטח של טקסס וקליפורניה ביחד. הם גם מציינים כי מ-2007 קצב איבוד הקרח גובר. וגם את זה לא ציינתם פה. בגרף המקושר לכאן רואים היטב את מגמת הירידה.
http://nsidc.org/arcticseaicenews/files/2000/09/Figure31.png


ראו גם http://www.the7eye.org.il/79077

אשר פט אמר/ה...

לאבי בליזובסקי - מה שה"מדיה" המרשעת לא סיפרה - שהקרח באנטרקטיקה במגמת עליה! ה"מדיה" המרשעת גם אינה ששה לספר שכל הסיפור מעורר הדאגה מתייחס ל-30 שנה של מדידות הקרח ע"י לווינים, שכן לפני 1980 לא היו מדידות... אה... כשהאבטיחים רוצים, אז התקופה מספיק ארוכה, כשזה לא נוח, אז התקופה "קצרה מדי להסיק מסקנות".

והדבר הכי חשוב אבי, גם אם יש ירידה בכמות הקרח, זה עדיין לא מוכיח שום דבר, אחזור על דברי - צירוף מקרים (COINCIDENCE) אינו מוכיח סיבתיות (CAUSALITY), כמו ש ה-IPCC למד ומנסה עכשיו בקדחתנות למצוא את ה"חום האבוד" בקרקעית האוקיאנוסים... אכן השקר, אין לו רגליים ולא סנפירים...

יעקב אמר/ה...

לאבי,
יש תנודות כלפי מעלה ומטה. בשנה שעברה היה פחות, השנה יותר - תנודה כלפי מעלה. אינני יודע מדוע אתה קורא לזה "שטות" - אלה המספרים.

כתבתי, אכן, שהממוצע השנה היה נמוך ב 1.12 מיליון קמ"ר מהממוצע של השנים 1980-2010.

העניין הוא שהאקטיביסטים החממיסטים, כמוך, רואים את הקרח רק יורד, וכבר "ניבאו" שב 2013, אח"כ 2018 ובקרוב הארקטי יהיה חופשי מקרח. זה לא קורה.

המט-אופיס, למשל, העריך, בחודש יוני השנה, שהמינימום יהיה 3.4 מקמ"ר (בערך כמו שנה שעברה). זה כמובן מבוסס על תחושת בטן שההמסה מהירה מאד. המציאות שונה מהרגשת הבטן של המט-אופיס (שהסתמך, לדבריו, על מודלים אקלימיים).

צריך גם לזכור ששנת 1979, השנה בה החלו מדידות הקרח המדויקות, מהלוויין, הייתה אחרי תקופת ההתקררות היחסית שבין 1945-1975, לכן, אז, הקרח היה גדול. לא מפתיע במיוחד שיש כעת מגמת קיטון.

יש סימנים רבים, ועדויות, שבתקופת ההתחממות הקודמת, 1910-1940, הקרח היה עוד פחות גדול מאשר כעת. (וזה לא בגלל גזי חממה).

והגידול בקרח הימי האנטרקטי, (הדרומי) למרות שאינו בשיעור גדול, לא כול כך מתיישב עם התיאוריות החממיסטיות.

אבי בליזובסקי אמר/ה...

יעקב, כתבת תנודות כלפי מעלה וכלפי מטה מהממוצע וזה מה שלא נכון. אחרי הכל אנחנו מתחת לממוצע - בשטח השישי בקוטנו מאז החלו המדידות.וכל זה אחרי ה'התאוששות'.

יעקב אמר/ה...

נכון.
כתבתי במפורש שאנו מתחת לממוצע של השנים 1980-2010 - השנים בהן יש מדידות לויין מדויקות.

אבי בליזובסקי אמר/ה...

אני מצטט את מה שכתבת"כלומר – יש מגמה כללית של ירידה בכיסוי הקרח, עם תנודות כלפי מטה ומעלה מהממוצע."

לעומת שנה שעברה יש תנודה כלפי מעלה, מהממוצע אנחנ עדיין הרבה למטה, ולכן המשפט הזה, גם אם כתבת נכון בהמשך, מבלבל וגם שגוי.

אחד אחר אמר/ה...

הקרח הרלוונטי הוא לא הקרח היבשתי?
מה בכלל המשמעות של קרח ימי?
האם זה לא משנה יותר מצב הקרחונים היבשתיים?

בכל מקרה כל המדדים מעידים על התחממות (גם אם יש בעיה בדיוק של ההתחממות הזאת סביר להניח שיש התחממות ולא התקררות)
ולכן המסה יחסית של הקרחונים היא תופעה שהגיוני שתתרחש.

יעקב אמר/ה...

אין ויכוח שיש התחממות, ואין ויכוח שיש הפשרה של קרח.

מה שלא ידוע הוא איזה חלק מההתחממות היא תוצאה של תהליכים טבעיים שאין לנו שליטה עליהם, ואיזה תוצאה של שריפת דלקים פחמיים על ידי בני אדם.

שאלה נוספת, עליה אין תשובה ברורה, היא מה מידת ההתחממות הצפויה.



אבי בליזובסקי אמר/ה...

בבקשה - 50% ממקרי מזג האוויר הקיצוני הוגברו בשל ההתחממות (ןאני יודע שהם נוקטים במונח המכובס שינויי האקלים כאילו מדובר בשינויים לשני הצדדים אבל זה בגלל הטרור התקשורתי של חבריכם והנטיה הנפוצה של האמריקנים לפוליטיקלי קורקט)
http://news.sciencemag.org/climate/2013/09/half-extreme-weather-impacted-climate-change

יעקב אמר/ה...

אבי, אתה טועה לחלוטין.
אין שום ראיה לקשר כולשהו בין מקרי מזג אוויר קיצוניים לשינויי האקלים.
הטענות במחקר שאתה מצטט הן טענות מהסוג "יכול להיות שהיה" - אין בהם שום ראיה מוצקה. סיפורים.

כול מקרי האקלים הקיצוניים התרחשו תמיד (לפני ההתחממות), בערך באותה תדירות כמו היום, ובאותה עוצמה. היו בעבר בצורות, ושיטפונות, וסופות, והוריקנים. אין שום החמרה במקרים קיצוניים בעת האחרונה, לא בגלל ההתחממות ולא משום סיבה אחרת. אין החמרה.

אין שום סטטיסטיקה שמראה שהייתה החמרה.

אתה יכול למצוא אלפי אתרים ואנשים שמנפיקים נבואות על החמרה בעתיד. אלו נבואות.

העובדות - מה שקרה עד כה - עובדות מוצקות, על פי מספרים שנמדדו, מראים שלא היה שום שינוי במקרים קיצוניים.

אתה נתפס בגישה רגשנית, ללא שמץ של בסיס מציאותי.
אתה לא אשם אישית, אתה נסחף בזרם ההיסטריה האופנתית.

הנה הקטעים על הנושא מהבלוג שלנו, שבהם יש קישוריות למקורות הטענות שאין חריגות בקיצונויות:
http://www.green-logic.info/search?q=%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7%A2%D7%95%D7%AA+%D7%A7%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA

יעקב אמר/ה...

לגבי "תופעות קיצוניות" ראה במיוחד את הקטע הזה:
http://www.green-logic.info/2013/07/blog-post_9118.html

asherpat אמר/ה...

לאבי וליעקב,

עוד משהו שהעיתונות המרושעת דואגת שלא "לחמם": IPCC פ-2007 טען ש"רוב ההתחממות נובעת VERY LIKELY (90%) מפליטות גזי החממה ע"י האנושות. מה שהם יגידו עכשיו זה ש-EXTREMELY LIKELY (95%) שהאנושות תורמת יותר ממחצית ההתחממות".

שים לב אבי, זה ףכל ב"ניואנסים" אצל אלה שיש להם סדר יום - לא עוד הפד"ח האווילי, אלא ה"פעילות האנושית". מה מסתתר מאחורי האמירה? משהו שהאבטיחים (GREEN ON THE OUTSIDE, RED TO THE CORE) לא רוצים לשמוע - אפילו ה-IPCC מבין שהפד"ח אינו גורם להתחממות קטסטרופלית הש"כ חביבה על הניאו-קומוניסטים - והם מודים (בחצי-פה כמובן) ע"י כך שהפד"ח אינו מוזכר מפורשות. אין ספק שהאנושות משנה במידה מסוימת את האקלים, אבל זה כולל בניית ערים ובעיקר כריתת יערות, לא פליטות הפד"ח. אתה הבנת את זה, אבי? אפילו ה-IPCC הבין.

אבל זעקות השבר כבר נשמעות ממדף האבטיחים - הרי הכוונה היא להחריב את הקידמה האנושית שתלויה 4 מתוך 5 באנרגיה שבאה מדילקי מאובנים ובחופש (הידוע גם בשם "שוק חופשי" השנוי כ"כ על אנשים כמפ אבי בליזובסקי). ההכרה שההתחממות הנוראית (שלא מגיעה, וגם לא כ"כ נוראית) שומטת את ה"שוט" שבעזרתו אל גור והאבטיחים קיווו לשלוט באנושות ולפגוע ב"עשירים" ובקפיטליזם, שנוא נפשם (הסביבה, רווחה וקידום העניים באמת הם רק סיסמאות לקידום המטרה האמיתית שלהם).

אז אבי, אנא, קרא בעיון את כל הדו"ח, לא רק את מה שאתה רוצה לראות. השרלטנים, האבטיחים, הפוליטיקאים המוכרים עצמם לכל תנועה בדעת הקהל, הקיפליסטים-קומוניסטים צבועים (כמו סורוס) ומחפשי הרנטות (RENT_SEEKERS) המושחתים (כמו חברות "אנרגיה ירוקה", יצרני שבשבות הרוח וכו') מפסידים, זה ברור מזעקות השבר שלהם. עדיין הם שולטים בממשלות, ב-או"ם המושחת והאווילי, אבל הם במגננה, בהפסד. חופש, הגינות, אמת ינצחו, כמו שהם ניצחו בנפילת אחת משתי התורות האוויליות של האנושות (אני מתכוון לנפילת הקומוניזם). אהבטיחים מנסים להכניס את הקומוניזם הנפשע ב"דלת אחורית". אני חושב שבסוף האמת תגבר, השאלה רק מה המחיר אותו תשלם האנושות.

אבי, נראה לי שאתה אדם בעל לב טוב, אך נשבית במקסם שווא של "מה ש-FAIR). לא מאוחר לפקוח עיניים ולהודות, טעיתי, לא ראיתי שמאחורי ה"ירוק" מסתתרים אנשים השונאים את האנושות, הרוצים במות חלק גדול ממנה (חוץ מהם עצמם ומשפחתם וגזעם הלבן כמובן).