12 בספטמבר 2013

אספקת החשמל באירופה בסכנה



אזהרה זו הושמעה על ידי 9 מחברות החשמל הגדולות באירופה. הם יציגו הצעות לרפורמה בפני הפרלמנט האירופי. הם אומרים שהביטחון האנרגטי באירופה (ביטחון מפני הפסקות זרם) איננו מובטח, פליטות הפד"ח בעלייה, ההשקעות בסקטור חדלו (כלומר בסקטור החשמל המסורתי, הפוסילי), הוצאות הדלק עולות.

מר מסטרלט, המנכ"ל של חברת החשמל הגדולה בעולם (לפי נפח ייצור), ג'דפ סואץ (מצרפת), אמר שאחת הבעיות הגדולות ביותר היא סובסידיות גבוהות מדי לחשמל מתחדש, שהעלות בצורה מוגזמת את העלות לצרכן, וצריך להורידן. "אנו חייבים להוריד את הקצב בו נבנות תחנות רוח ופאנלים סולאריים. הקצב הנוכחי אינו יכול להימשך".
הוא גם אמר שחלק מה"מתחדשים" כבר לא זקוקים לסובסידיות, והממשלות צריכות להתרכז בתמיכה בטכנולוגיות חדשות בלבד, שעוד לא הגיעו לבשלות, כמו גאות ושפל וגלי ים.

הדוברים מייצגים 9 חברות חשמל שיש להן 900 מיליארד אירו מכירות שנתיות, והמעסיקות כ חצי מיליון עובדים.

ממשלות אירופה ידונו בסוגיה אם לקבוע יעדים חדשים, מחייבים, לקיטון הפליטות לשנת 2030, מעבר ליעדי 2020 שבתוקף כעת. 9 חברות החשמל, וגם ממשלת בריטניה, מתנגדים לקביעת יעדים חדשים.

הנה תרגום האזהרה של חברות החשמל משפה דיפלומטית, תקינה פוליטית, לעברית מדוברת: "תמשיכו בסובסידיות הירוקות ויהיו לכם הפסקות זרם".

כמובן, הסכנה להפסקות חשמל לא נובעת ישירות מהסובסידיות הירוקות אלא מהעובדה שאירופה לא משקיעה בבניית תחנות כוח אמיתיות, ומבזבזת את כספה על תחנות רוח. היעדר התחנות החדשות, הנחוצות, והזדקנות התחנות הקיימות תגרום למחסור בחשמל. תחנות הרוח הן אשליה, הן אינן מסוגלות להחליף את התחנות המסורתיות ולהבטיח בטחון אנרגטי.

יעקב

אין תגובות: