25 בספטמבר 2014

הכל כרגיל באוקיינוס הארקטי.

השנה הגיע שיא ההפשרה העונתית של הקרח הארקטי (הצפוני) בתאריך הרגיל של 17 בספטמבר, ושטח הקרח המינימלי שנמדד באותו יום (כלומר המינימום העונתי לשנה זו) היה 4.884 מיליון קמ"ר.
היקף זה הוא בערך דומה להיקף בשנה שעברה, ונמצא בערך בממוצע של 10 השנים האחרונות. (ראו הקו האדום בציור ביחס לשאר הקווים).


ניתן לראות זאת גם בגרף זה: ההיקף ב 2014 (וגם ב 2013) אינו שונה בהרבה מההיקף שלפני 10 שנים – ב 2005. בגרף זה רואים שאין מגמה של ירידה.


נכון הוא שהיקף השטח הקפוא קטן מהממוצע מאז תחילת מדידות הלוויין ב 1979, כלומר הייתה מאז הפשרה, אבל בשנים האחרונות קצב ההפשרה הואט, או נעצר, ו ב 10 השנים האחרונות יש עליות וירידות, עם מגמה כללית של יציבות. אין מגמה ברורה של ירידה מתמדת ומתמשכת (הפשרה) בקרח הארקטי. אין מצב שכול שנה ההיקף קטן מאשר בקודמתה, או בשנים קודמות אחרות.

העובדות, כמובן, אינן רלוונטיות בכול הקשור לדיווח של עיתונאים מסוימים ואקטיביסטים ירוקים. למשל – בסנדי טיימס הם ממשיכים לדווח , בכותרת גדולה, על "ספירלת המוות" של הקרח הצפוני. העיתונאי, שהוא בעצמו אקטיביסט וותיק, ג'ונתן ליק, מדקלם מה שהאקטיביסט החביב עליו אומר לו (אקטיביסט שמתחפש למדען), ומעתיק מאתרים של תעמולה חממיסטית אידאולוגית, ואין לו יכולת לקרוא או להבין בעצמו את המספרים, או לדווח דיווח אובייקטיבי. או אולי יש לו יכולת אבל הוא מרגיש חובה להירתם למסע ההפחדה, ולא מרגיש מחויבות לדיווח אמת. התעמולה השקרית וההיסטריה ההמונית  שולטים חזק בכיפה, היום, האמת לא באופנה.

העובדות הן  ברורות, כפי שציינתי למעלה, והמאמר הזה בסנדי טיימס, ובשאר העיתונות ה"ראשית" MSM , הוא חלק ממסע תעמולה אידאולוגי שאין בינו למציאות שום קשר.
יעקב

נ.ב.: הקרח האנטרקטי (הדרומי) שובר כול יום שיא חדש, והיקפו חסר תקדים (מעל ל 20 מיליון קמ"ר). לא תמצאו אזכור של עובדה זו בעיתונות הראשית. הקרח הדרומי מתנהג בניגוד לכללי התקינות הפוליטית והאופנה.


אין תגובות: