13 בדצמבר 2014

שיא הפערים.

שנת 2014 תהיה שנה בה הפער בין תחזיות המודלים והמציאות יגיע לשיא של כול הזמנים, בדיוק כמו ב 2013 , 2012, וכול השנים לפניהן – הפער בין המודלים למציאות הולך וגדל כל שנה.

הנה בגרף הזה את תחזיות המודלים (עם תחומי חוסר הוודאות באפור) מול המציאות לפי מדידות HadCRUT4 – שהוא סט המדידות בעל הטמפרטורות הגבוהות ביותר.

בחצי התחתון של הגרף רואים את ההפרשים בין המודלים למציאות. הקו המקווקו הכחול מראה את מגמת הטמפרטורות מאז 1997, האדום מראה את המגמה שצריכה להיות מהיום והלאה כדי שהטמפרטורות במציאות "ידביקו" את תחזיות המודלים (כדי שהפער ייסגר).

בגרף הבא רואים אותו דבר, עבור סט הטמפרטורות RSS  (מדידות לוויין), ההפרש כאן גדול יותר:


עוד הרבה פרשנות על התעמולה והספין "שנת 2014 הכי חמה בהיסטוריה" (בהפרש 0.01 מעלה!) תוכלו לקרוא בקטע של ד"ר קורי ובלינקים הרבים שבו.

הגדיל לעשות ד"ר סטפן רמסדורף, אחד מראשי חבורת החממיסיטים באתר realclimate – אשר מכחיש בכלל את העצירה או האטה בהתחממות. הוא לוקח את הסט HadCRUT4  ומוסיף לו תיקון לפי קווטאן וואי. כזכור – קווטאן וואי טענו ש HadCRUT4 אינם מראים טמפרטורות נכונות, מפני שהם לא לוקחים בחשבון את הטמפרטורות באוקיינוס הארקטי (שבו אין תחנות מדידה) אשר התחמם הכי הרבה והכי מהר לאחרונה, ובו מסתתר כול החום החסר. אז רמסדורף בוחר סט אחד, שהכי נוח לו (ולא את הסט עצמו, אלא בתוספת תיקון שהורכב מעליו), וטוען: "רואים, אין עצירה!" וההאטה שיש – לא משמעותית.

מדידות הלוויין מראות גם עצירה – RSS  - או לפחות האטה גדולה – UAH, אז למה להתעלם מהם? אומר רמסדורף: הם לא מודדים טמפרטורות על פני כדור הארץ, היכן שבני אדם מסתובבים, אלא רק באטמוספירה". איזה טיעון מוזר! וכי האטמוספירה אינה חלק מכדור הארץ? וכי ייתכן שכדור הארץ יתחמם והחלק התחתון של האטמוספירה לא ? חוץ מזה, ההתחממות של שנת 2014 (שהפכה אותה לשנת שיא כביכול) התרחשה באוקיינוסים ולא ביבשה, כלומר היכן שבני אדם לא כל כך חיים...

הנסיון של רמסדורף להתכחש לעצירה בהתחממות הוא מגוחך, כבר כול הגופים המדעיים הגדולים, החממיסטים הכשרים, כמו המט-אופיס כבר כתבו מאמרים על העצירה והסיבות האפשריות לה (כ 40 הסברים תירוצים כבר הוצעו). רק רמסדורף (ואתר ריאלקליימט) עדיין נמצאים בהכחשה עיקשת.

כול נושא מדידת הטמפרטורה העולמית הוא עסק מסובך ומפוקפק. הוא תלוי בכול כך הרבה התאמות ומניפולציות של מספרים שספק אם יש לחישוב משמעות. כול אחד יכול להנדס את המספרים עד שהוא מגיע למסקנה שהוא רוצה לקדם. לא ניתן להכריע בוויכוח זה. המסקנה האישית שלי: הוויכוח הגדול מלמד שאין התחממות גדולה במיוחד – לו הייתה לא היה מתנהל וויכוח על כך... ההתחממות שכנראה הייתה, היא קטנה מכדי שניתן למדוד אותה בוודאות. המאמץ הגדול להפיק ערך תעמולתי מכול מאית מעלה שהושגה בחישוב מפוקפק – הוא עצמו מלמד על חוסר הרצינות המדעית של המדענים החממיסטים, וגישתם המגמתית והאידאולוגית.

הנה עוד קטעים המאשימים את תועמלני האקלים בהשחתת המדע: ווילי סון, ומאט רידלי.

יעקב

אין תגובות: