3 באוקטובר 2015

שרשה לה פאם (חפש את האשה)– Cherchez la femme

מרק קרני, מושל בנק אוף אנגלנד (נגיד הבנק המרכזי הבריטי) הצטרף לאופנת ההפחדה האקלימית ושחרר "הערה" (הצהרה) שמתריעה ששינויי האקלים עלולים לגרום למשבר פיננסי.

כבר התרגלנו לשמוע על בצורות, הצפות, סופות ועוד כאלה מרעין בישין, אבל מה לאקלים ולמשבר פיננסי? הטענה של קרני היא שבעיית האקלים עלולה לגרום לכך שאנו נשאיר את הנפט, הפחם והגז באדמה (נפסיק להשתמש בהם) ולכן – כול המשקיעים בחברות אנרגיה רגילות עלולים להפסיד את כספם. רבים מושקעים בזה, כולל קרנות פנסיה ו"מוסדיים".

הצהרה זו מראה שהמושל קרני, שאמור להיות אדם נורמלי, רגיל, רציונלי, מעורה בנעשה, וזהיר בהתבטאויותיו – חי בעולם של פנטזיות ירוקות חסרות שחר, מנותק מהמציאות.  הוא מתעלם (או לא מודע) לתחזיות של כול משרדי האנרגיה ומכוני המחקר, הצופים שהאנרגיה הפחמית עדיין תספק את מרבית האנרגיה, אפילו עד 80% עד שנת 2050 לפחות. עליו להתרכז (מתוקף תפקידו) במשברים הפיננסיים שעלולים לפרוץ כול רגע, בשבועות, בחודשים או בשנים הקרובות, ולא להתעסק באיומים דמיוניים בעוד 30 או 50 שנה.
אבל, את ההצהרה הזו יש להבין מזווית אחרת – מהזווית של האישה (בתמונה: מרק קרני ואשתו).


אשתו של קרני, דיאנה פוקס קרני, היא לוחמת סביבה בולטת (eco-warrior) שעומדת בראש מכון מחקר (think tank)  שמאלני בשם "המכון לחקר המדיניות הציבורית".

מושל הבנק אוף אינגלנד אמור להיות אדם מספיק שקול בדעתו כדי לדעת לא להיגרר אחרי דעותיה של אשתו או קוקואים אחרים. אבל, אל לנו להחמיר אתו יותר מדי. כמו גברים רבים אחרים – יש לו בעיה, כפי שרואים היטב בתמונה. ("צהל לא אחראי").


יעקב

4 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

יעקב,

כל מי שמאמין (כמו רוב הבנקאים המרכזיים) שהזזת מתג או הדפסת ניירות (או ייצירת ביטים חשמליים) - כלומר הדפסת כסף - יכולים לשנות משהו אמיתי (REAL) בכלכלה הוא הזוי - (כמו אגב, כל הקיינסיאנים למיניהם) - שכן הדבר דומה למכונת ה-PERPETUUM MOBILE. נכון שרוב העולם מאמין לכך והבנקאים המרכזיים מוצגים ע"י התקשורת כ"לוחמים אמיצים" על הדפסת כסף (כן, ממש "אמיצים" - לחלק בקבוקי וודקה (לא שלהם) לאלקוהוליסטים..) אבל זה לא ישכנע אותי.

אז לא רק שהשמאלנות כבשה את הדת (הוותיקן, למשל) אלא גם את מעוזי הקפיטליזם.

העולם השתגע.

איל אמר/ה...

לקרוא ל Think Tank "מכון מחקר" זה לתת להם קרדיט שממש לא מגיע להם.
אפשר אולי לתרגם זאת ל"קבוצת חשיבה", וגם אז ה"חשיבה" היא יותר בכיוון של פנטזיה.

יאיר שפי אמר/ה...

אשתו קראה, כנראה, את המחקר של קרן המטבע העולמית, שפורסם בתשתיות ב- 19.05.15 http://www.tashtiot.co.il/2015/05/19/%D7%A0%D7%A4%D7%98-175/
שם נכתב: "דלקים פוסיליים מסובסדים ב-5.3 טריליון דולר מדי שנה. ... העלויות האלה כוללות את הנזק שנגרם לאוכלוסיות המקומיות בידי זיהום האוויר וההצפות, הבצורות והסערות שנגרמות על ידי שינויי האקלים. ...סיום הסובסידיות לדלקים הפוסיליים יחתוך את פליטות הפחמן ב-20%, כמות שתהווה צעד ענק לקראת שליטה בהתחממות הגלובלית – נושא בו העולם עשה התקדמות קטנה עד היום...".
היא סיפרה לו, והוא מאזובי הקיר.
חג שמח
יאיר שפי

יעקב אמר/ה...

אני מבקש בזאת הצעות לכינוי עברי ל think tank. "קבוצת חשיבה" סביר, אולי יותר טוב "קבוצת הטפה" או "מכון פטפטת"

על השקר של "סיבסוד" כביכול של דלקים פוסיליים כתבנו קטע.
http://www.green-logic.info/2014/11/blog-post_29.html

בכול אופן - הטענה של קרני ששינויי האקלים יגרמו להתמוטטות פיננסית היא די "מקורית". אבל, כידוע, אין דבר שההתחממות הגלובאלית לא יכולה לעשות...