18 ביוני 2010

מגבלות המכונית החשמלית.







מגבלות המכונית החשמלית.

חברת ניסאן פרסמה נתונים עדכניים על המכונית החשמלית ניסאן-ליף שהיא מתחילה לשווק בארה"ב ויפן החל בסוף שנה זו . בעבר טענו שטווח הנסיעה יהיה 100 מייל (160 ק"מ). מסתבר שזה הטווח בתנאים אידיאליים. אם אתה נוסע בתוך העיר, במהירות נמוכה, עם מזגן או חימום, והטמפרטורה גבוהה מהאופטימום (35 מעלות) או נמוכה ממנו (10 מעלות) – המכונית נוסעת רק 70-100 ק"מ בטעינה אחת. כנ"ל, אם אתה נוסע 90 קמ"ש בכביש בין עירוני.
טעינת המצבר נמשכת 8 שעות עם מטען רגיל, ו 3 שעות עם מטען מהיר מיוחד, וחיבור חשמלי מתאים. יש להניח שאחותה, רנו פלואנס, שאותה מתכוונים לשווק בארץ, מתישהו, חברת בטר-פלייס, תהיה בעלת נתונים דומים.

בארה"ב נוכחו ש 84% מאלה שנרשמו להזמנה מוקדמת של הניסאן-ליף הם מעל גיל 40. זה הגיוני. אנשים מבוגרים יותר יש להם מספיק כסף כדי לקנות מכונית ניסיונית יקרה, וגם עוד 2 או שלוש מכוניות בנזין אחרות במוסך, כדי להשתמש בהן לנסיעות של ממש.

שי אגסי כול הזמן מספר שאנשים יקנו בארץ את המכונית החשמלית, כי היא, ותפעולה, יהיו יותר זולים ממכונית בנזין. הסיבה – לפי אגסי – היא שהחשמל זול. ומדוע החשמל זול ביחס לבנזין ? כי על בנזין יש מס של 2.8 ₪ לליטר, בזמן שעל דלקים לתחנות כוח אין כמעט מס. בנוסף יש מס על מכונית בנזין בשיעור של כ 100%, בעוד שעל המכונית החשמלית מבטיחים שהמס יהיה רק 10%.
כול המיזם של שי אגסי אין לו שמץ של סיכוי ללא הטבות המס האלה, וספק אם יש לו סיכוי עימן. עסק (בטר-פלייס) שבונה את המודל העסקי שלו בעיקר על הטבות מס עתידו לא מובטח. שיעורי מס ניתן לשנות. כנראה ששי אגסי מאמין גדול ביכולתו להשפיע על פוליטיקאים לא לשנות חוקי מס לרעתו אלא רק לטובתו. ייתכן שהוא צודק בזה. אבל, אם כשרונו כול כך גדול, חבל שהוא מבזבז אותו בבניית מכונית חשמלית שאין בה הרבה תועלת.

והנה כאן המכונית היעילה והירוקה ביותר.



יעקב

2 תגובות:

אינהורן יוסי אמר/ה...

כמו כותב המאמר גם לי ישנם ספקות לגבי התוכנית הכלכלית של בטר פלייס אבל צריך להודות הפרויקט הזה העלה על המפה את הצורך לשינוי במערכות ההנעה לכלי רכב וזה כבר צעד גדול שלא היה קודם.
לדעתי רעיון הרכב החשמלי יהווה פתרון ביניים בדרך למציאת פתרון יציב יותר וירוק יותר אפילו ממכונית חשמלית.
כיום כולם מסכימים שלא ניתן להמשיך עם כלי הרכב בתצורתם הנוכחית, המעבר לרכב חשמלי יהיה פתרון ביניים ויתמצב בנישה מסוימת של כלי הרכב.
השימוש בכלי הרכב החשמליים יגדיר את מגבלותיו וישלח אותנו לחפש פתרונות טובים יותר וירוקים יותר.
דמינו לעצמכם רכב שאין צורך לתדלקו מרגע שרכשתה את הרכב ועד לרגע שהרכב יורד מהכביש לא יהיה צורך בתידלוק.
אכן זה נשמע אוטופי ואפילו אין לו קשר עם אנרגיה גרעינית.
ובכן מצב זה אפשרי, כיום מפותחת בארץ מערכת להפקת אנרגיה חשמלית או מכאנית מהחום האגור באטמוספרת כדור הארץ, פתוח נוסף של המערכת יוכל להביא לשילובה בכלי תחבורה שונים כולל יבשתיים למיניהם.
פרטים ניתן לראות באתר www.webix.name/greenenergy
greenenergy.yossein@gmail.com

יעקב אמר/ה...

תודה על המידע שאתה מביא.
כידוע לך, אנו באתר זה לא מאמינים כמוך שההתחממות הגלובאלית הקלה שמתרחשת היא בעיה גדולה. רוב הדברים שאתה כותב באמר שלך על הנושא אינם מבוססים ואינם נכונים.

מצד שני - הרעיון של הפקת אנרגיה מהחום של האוויר נשמע מעניין. אני לא מסוגל לשפוט אם הוא נכון, ונצטרך לחכות למתקן נסיוני כדי לדעת אם זה עובד. זה נשמע טוב מכדי להיות נכון... אבל לא מצאתי בהסתכלות שיטחית פגם רציני ברעיון. תודה על המידע, אני אכתוב על זה קטע.