17 במרץ 2014

המשוגעים שורפים את היערות.

ההיסטריה החממיסטית הולידה מעשים שהם לא רק בלתי סבירים אלא ממש בלתי שפויים. כתבנו רבות על שריפת המזון שלנו – עכשיו נכתוב על מעשה אחר שגם עליו כבר כתבנו – שריפת ביומסה biomass שאיננו אלא שריפת היערות של ארה"ב בתור דלק בתחנות כוח בבריטניה.  דייויד רוז כותב מאמר ארוך על כך בדיילי מייל.

בריטניה חוקקה חוקים ומחויבת לחוקי האיחוד האירופי המחייבים להפיק 30% מהחשמל ממקורות מתחדשים עד 2020. אין דרך להגיע ליעד הזה (למרות תחנות הרוח) מבלי להפיק כ 1/3 מהכמות מ"ביומסה" – דהיינו מהדלק הכי עתיק של האנושות, מעץ. לצורך זה קמה חברה שמגלחת יערות טבעיים עתיקים בצפון קרוליינה, בארה"ב, והופכת את העץ לכדורים (pellets ) אותם משנעים 6000 ק"מ כדי לשרוף בתחנת הכוח הענקית דראקס, אשר נבנתה, בזמנו, בכוונה תחילה, מעל מכרה פחם בבריטניה. אבל, היום, לשרוף פחם זה "פויה", אבל לגלח יערות טבעיים בארה"ב זה אופנתי.

תחנת דראקס שורפת כבר כמיליון טון עצים בשנה, ומתכננת להסב יחידות ייצור נוספות לעץ (בהשקעה של 700 מיליון שטרלינג). בעתיד הם מתכננים לשרוף 7 מיליון טון עץ לשנה ביומסה – כלומר – עצים. שריפת העצים היא גם יקרה יותר מהפחם, וגם יוצרת פליטות פד"ח (וזיהום) בכמות יותר גדולה מהפחם. זאת עוד לפני שמחשבים את שריפת הדלק בתהליך עיבוד העץ לכדורים (pellets), והשינוע שלו אל מעבר לאוקיינוס.

למרות המחיר הגבוה של העצים יוצאת תחנת הכוח דראקס מורווחת, כי היא מקבלת סובסידיות ממשלתיות על שימוש באנרגיה מתחדשת – כלומר הצרכנים ממנים את הטירוף הזה באמצעות היטל ירוק שמתווסף לחשבון החשמל שלהם. בשנה שעברה הם קיבלו 62.5 מיליון ליש"ט בסובסידיות, והם משקיעים בהגדלת כושר שריפת העצים, בדיוק בשביל לקצור את הסובסידיות האלה.

החוקים הירוקים של האיחוד האירופי מכירים בשריפת עצים כ"אנרגיה מתחדשת" מפני, כך הם טוענים, העצים יגדלו ויספגו חזרה את הפד"ח שנפלט עכשיו בעת שריפתם. הדבר פשוט לא נכון. העצים סופגים פד"ח מהאטמוספירה גם כעת, אם מניחים להם לחיות בלי לכרות אותם. הכריתה מפסיקה את תהליך ספיגת הפד"ח. בעתיד יגדלו עצים חדשים, אבל חידוש היער הטבעי הוא תהליך ארוך, שיכול להמשך עשרות שנים. בינתיים – גם הפסקנו את קליטת הפד"ח על ידי היער הקיים, וגם פלטנו את הפד"ח, מיידית, לאטמוספרה, על ידי שריפת העצים בתחנת הכוח. החוקים האירופיים הם ממש בלתי שפויים.

מדוע מביאים עצים מארה"ב? כי באירופה לא נשארו הרבה עצים, ויש חוקים האוסרים כריתה כוללת (גילוח) של יערות טבעיים. האירופים ה"מתקדמים" וה"ירוקים" מנצלים את החולשה של כללי שמירת הטבע בארצות אחרות (כמו ארה"ב, אפריקה, דרום אמריקה) כדי לגרום להרס הטבע שם, למען שגעון החממיסם שלהם.

קוצר הראות של המדיניות הזאת היא ממש בלתי שפויה (משוגעים, אמרנו כבר?). רק תחנה אחת בבריטניה שורפת 7 מיליון טון עץ לשנה (היא מספקת אולי5%  מצריכת החשמל של בריטניה בלבד). אם ימשיכו לשרוף יערות בקצב כזה – לכמה זמן יספיקו כול היערות שבעולם ? ל 10 שנים? ל 30 שנה? ומאיפה ייקחו "אנרגיה מתחדשת" אחרי שישרפו את כול היערות? אין סיכוי שיערות חדשים יגדלו בקצב כזה שיאפשר אספקה סדירה של עצים לשריפה, עד אינסוף. זו לחלוטין לא שיטה ברת קיימא.

כריתת יערות עתיקים של עץ טבעי לצורך שריפה הוא פשע נגד הטבע. כול הארגונים הירוקים צריכים להתגייס ולשים קץ לטירוף הזה. הצרה היא שזה טירוף שהם עצמם לקו בו...
תקראו את המאמר הארוך של דייויד רוז, המכיל פרטים רבים על כול הטענות מכול הצדדים.


יעקב

2 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

את חוק "שינוי האקלים" בבריטניה כתבה Bryony Worthington , צעירה בגיל 30 לא יותר, חברה בכירה ב-GREEN PEACE , כלומר, האבטיחים כותבים את החוקים. עבור שרות זה שללא ספק יחריב את כלכלת בריטניה ללא שום תועלת לאקלים, קיבלה מיס Worthington תואר עצולה (BARONESS)... עוד הוכחה לנטיות אובדניות של האירפואים ה"ישנים" (כי ה"חדשים" עכשיו במיסגד...).

באירופה לפחות, נטיות אובדניות הן "לטווח הארוך", בעוד ש בישראל (וגם אצל יותר ויותר יהודים ליברליים-רפורמיים בגולה), נטיות ההתאבדות הרבה יותר מידיות, ואני מדבר לא על אקלים, אבל זה נושא אחר...

יעקב אמר/ה...

"קיבלה מיס Worthington תואר עצולה (BARONESS)...

אכן... תואר עצולה!