15 ביולי 2012

עשרות מיליוני אנשים עלולים להידרדר למעגל הרעב.



זאת הכותרת במאמר בדה-מרקר המספר על העלייה התלולה במחירי המזון, בעיקר התירס בשווקי הסחורות בעולם. העלייה נובעת מגל החום והבצורת שהיה בארה"ב שהביא לירידה גדולה בתחזית היקף היבולים לשנה זו.
מזג אוויר חם ויבש ברוסיה, אוקרינה וקזחסטן גרם גם למדינות אלה להוריד את תחזיות היבולים גם אצלם.

אחת הסיבות הגדולות לקשיים הצפויים באספקת המזון (בייחוד תירס) לא מצוינת בכתבה.  זוהי מדיניות שריפת התירס בתור דלק (אתנול), בארה"ב.

בעקבות ההיסטריה של ההתחממות הגלובאלית (ובגלל סיבות נוספות, חלקן פוליטיות) החליטה ממשלת ארה"ב, (יחד עם ממשלות האיחוד האירופי) לשרוף את חלק מהיבול שלהם בתור דלק. 40% מיבול התירס של ארה"ב, שהוא היבול הגדול בעולם, משמש לייצור אתנול לשם שריפה במנועי במכוניות.
חוק האמריקאי (מהשנים 2005-7) מחייב את יצרניות הדלק להשתמש ב 2 או שלושה מיליארד גאלון (כמות העולה כול שנה) של אתנול (מיוצר מתירס) כדי למהול אותו בבנזין למכוניות.
בינתיים הבינו, והכירו מרבית הירוקים, כולל אל גור, בשגיאה שבמדיניות זו. האתנול אינו חוסך פליטות פד"ח כלל, אינו עוזר במאום לצמצום הפליטות – המטרה המוצהרת של המדיניות. בכול זאת, החוק בדבר השימוש בביו-דלק נשאר בתוקף, איש אינו הולך לבטלו או לשנותו, לא בארה"ב ולא באירופה.
ממשיכים לשרוף את המזון בתור דלק.

אולי, ההידרדרות למעגל הרעב זה המטרה האמיתית של התומכים בחוקי הביו-דלק. הם הרי שייכים לאותו מחנה בעל אידיאולוגיה מלת'וסית, המאמין שריבוי האוכלוסייה בעולם היא הבעיה האמיתית.
בני אדם נורמאליים היו שמחים שיש לנו שפע של נפט וגז לשרוף במנוע, כדי שנוכל להשתמש במזון להזנת בני אדם.

יעקב

אין תגובות: