29 ביולי 2012

ממשלת בריטניה תפר את החוק.


כול אלה הסבורים שחייבים "לעשות משהו" בנושא האקלים מביאים את ממשלת בריטניה כדוגמה הראויה לחיקוי – הם עשו מעשה! מה הם עשו? הם חוקקו חוקים יפים. ראשית - הם התחייבו, בחוק, (בפני הקהילה האירופית) להפיק 32% מהחשמל מאנרגיה "מתחדשת" עד 2020, ושנית – הם חוקקו את "חוק השינוי האקלימי" המחייב את בריטניה להוריד את פליטות הפד"ח ב 80% עד 2050 (ביחס ל 2010).
החוקים המתקדמים והאופנתיים האלה עברו פה אחד בפרלמנט, מפני שכול המפלגות קפצו על העגלה הפופולארית והפופוליסטית. אבל, חוקים, כמו הבטחות, קל לחוקק, החלק הקשה הוא לקיים. כאשר נשאלו חברי הפרלמנט, במכתבים מבוחריהם, כיצד בדיוק יושגו המטרות הנעלות האלה – איש מהם לא ידע לענות. אין להם מושג ירוק עבור מה הצביעו. אבל, הדבר הזה כנראה לא כול כך יוצא דופן בעבודה פרלמנטארית. את החוקים ניסחה, עבור חברי הפרלמנט, פעילת סביבה נחמדה (הברונית ורת'ינגטון) שהושאלה מארגון "ידידי האדמה", והיא חפה מכול ידע בנושא האנרגיה, אבל כוונותיה האקלימיות נעלות.

עכשיו גם הממשלה הודתה, אם כי בלשון מעורפלת וניסוחים חמקניים, שאין דרך מעשית לקיים את החוקים האלה.
בשנת 2010 פעלו בבריטניה כ 3000+ טורבינות שסיפקו כ 2.6% מהחשמל. כדי לעמוד בהתחייבות לספק 34% מהחשמל ממקורות מתחדשים יצטרכו לבנות, כדברי השר הקודם לשינויי אקלים, כריס הונה, 32000 טורבינות ענקיות ב 8 שנים, עד 2020. אין שום אפשרות פיסית לעשות זאת, שלא לדבר על כסף.

השר החדש לשינוי אקלים, אד דווי, הודה שאם רוצים שלא ייכבו האורות תצטרך בריטניה לבנות תחנות כוח גזיות, אך אמר שהם יישמו לכידה וקבורה של פד"ח (CCS). הצרה היא שאין דבר כזה, ה CCS הוא טכנולוגיה שלא קיימת ולא יכולה להיות קיימת, היא דיבור סרק. נקווה (למען בריטניה) שהם בכול זאת יבנו תחנות גזיות, שהוא הדבר היחידי שיכול למנוע את  החושך.

ההיסטריה החממיסטית (בין אם היא מוצדקת ובין אם לאו) גורמת לאנשים מיושבים בדעתם לכאורה (כמו חברי הפרלמנט הבריטי) לעשות מעשי שטות אבסורדיים כמו לחוקק חוקים שאין אפשרות לקיים.

יעקב 

הערה: בריטניה אנם אינה לבד, אך יש מקומות בהם היה ברור האבסורד. בקנדה נבחרה הממשלה החדשה ברשות הרפר עם מצע לביטול ההתחיבויות אותן נטלה על עצמה המדינה בעקבות פרוטוקול קיוטו וכן אמנם עשתה 

6 תגובות:

גרי אמר/ה...

השר לשינוי האקלים? זו בדיחה, נכון?

יעקב אמר/ה...

בריטניה היא הבדיחה.
יש בממשלתה the Department of Energy and Climate Change
השם המלא: השר לאנרגיה ושינויי אקלים.

אנונימי אמר/ה...

אסור שחברי הכנסת שלנו או הפעילים האדומים (הממ.. סליחה הירוקים) יקראו את זה אחרת גם פה יהיה:
השר לשינוי האקלים
השר לשינוי האלקים והאנרגיה
שר האנרגיה
והשר לשיתוף פעולה אסטרטגי בין שלושת המשרדים.

יעקב אמר/ה...

בינתיים יש חוסר תיאום בין חברת החשמל (הכפופה למשרד האנרגיה), המתכננת ש 80% מהחשמל יופק מגז ב 2020, לבין חברת הולכת הגז (גם היא חברה ממשלתית כפופה למשרד האנרגיה) שמתכננת צנרת בשביל גז בקיבול של 60% בלבד מצריכת האנרגיה.
אם הכול יילך כשורה וכמתוכנן, יהיה לנו מחסור של 20% בחשמל בגלל מחסור בצנרת הולכה מהנמל לתחנת הכוח.
(זאת אם היהי בכלל נמל, כלומר מוסף יבשתי לגז - גם זה לא ברור).

אז, בשביל חוסר תיאום אין צורך בריבוי משרדים.

אנונימי אמר/ה...

אהלן
אני עכשיו מטייל בסקוטלנד עתירת הרוח. בדרכי ראיתי לא מעט חוות טורבינות רוח חדשות, יפות, לבנות, נקיוות ו...מושבתות.

אפילו לא טורבינה אחת מצליחה לזוז - בדיוק כמו שנטען כאן פעמים רבות

יעקב אמר/ה...

כן, אני מכיר את התופעה...
דרך אגב, כאשר הרוח חלשה מדי או חזקה מדי, הטורבינה מושבתת, אבך אז היא צורכת חשמל - מנגנון הבקרה והפיקוד פועל על חשמל שהיא מקבלת מהרשת. לא רק שהיא לא מפיקה כלום, היא מבזבזת חשמל. זה קורה ב ערך ב 75% מהזמן.