19 ביולי 2012

משרות ירוקות וצמיחה כלכלית - חופרים ומכסים

"זו הממשלה הירוקה ביותר שכיהנה אי פעם, מאז ומעולם במדינת ישראל", כך פתח את נאומו השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן בוועידה הלאומית לצמיחה ירוקה של "כלכליסט" והמשרד להגנת הסביבה. שהתקיים בתחילת השנה. 

"צמיחה ירוקה צפויה להפוך למנוף מרכזי לצמיחה בישראל וליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים במשק הישראלי" אומר שר התעסוקה הירוקה ארדן..

פוליטיקאים אוהבים להכריז שהם "יוצרים משרות" ונלחמים באבטלה - גם כשמדובר בחפירת בורות וכיסויים ללא כל ערך כלכלי אך עם  נזקים לכל המשרות האמיתיות בשוק.


איך עושים זאת מעבר לים אפשר ללמוד מן הסרטון הבא שהגיע אלינו מארה"ב אשר להפקתו חברו מחוקקים, ראשי איגודים מקצועיים וקבוצת "חופרי בורות" שמצאו דרך להפיק מעט בידור מהטירוף הפוליטי כלכלי של "הצמיחה הירוקה".
ג'ון הוטצינס, חבר מועצת המחוקקים האיזורית אומר בסרטון: "אתה יודע שהמשרות הירוקות... ניו-יורק הירוקה...הרבה מזה זה בולשיט... אבל נקודת המפתח אני חושב שגם אם זה בולשיט, כל עוד אנשים עובדים, זה לא סתם...". פוליטיקאים כאמור, אוהבים להראות כי "יצרו" הרבה משרות בזמן הקדנציה שלהם... עם החורבן הכלכלי שבא אחרי הבזבוז כבר מישהו אחר יתמודד. (זה מה שנקרא "קיימות" של פוליטיקאי).

בישראל העבודה היא "יסודית יותר" וכפי שכתבנו כאן השיטה היא שיטת רובין הוד הפוך... כלומר להטיל על העניים וחסרי הגגות את העלות הנדרשת לטובת מימון "טייקוני" המכסות הסולאריות.

תגובה 1:

nil אמר/ה...

משעשע שיש בצד פרסומות לבניה ירוקה.