23 ביולי 2012

גלי חום הם תופעה טבעית בקיץ.


בשבוע שעבר היה גל חום גדול אצלנו.

גל חום עוד יותר גדול וממושך היה בחודש שעבר (יוני) בחוף המזרחי של ארה"ב. כמובן, החממיסטים באקדמיה ובעיתונות לא יכלו לתת להזדמנות פז כזו לעבור ללא ניצול תעמולתי. כותרות בעיתונות כולה זעקו: "ההתחממות הגלובאלית כבר הגיעה!"
ככה למשל פנה העיתונאי ספ בורנשטיין ((AP לכתריסר מדעני  אקלים ושאל אותם על גלי החום. כולם ענו תשובה חלקלקה: "אין אנו יכולים להצביע בוודאות שההתחממות הגלובאלית גרמה לגלי החום, אבל, גלי החום שיבואו בעקבות ההתחממות הגלובאלית יראו בדיוק ככה". כלומר: אין הוכחות שזו ההתחממות הגלובאלית, אבל זו אכן ההתחממות הגלובאלית, ולעזאזל ההוכחות.

מדענית אחת שאליה פנה ספ היא ד"ר ג'ודי קורי, והיא ענתה שגל החום הזה לא שונה מגלי חום אחרים שהיו בעבר, ושזו תופעה טבעית ורגילה. תשובה זו צונזרה ולא הופיעה בכתבה של ספ, זה לא המסר שהוא מרגיש עמוק בבטן שצריך להעביר לציבור. ספ אינו עיתונאי שמדווח על עובדות (מה אמרו המדענים המרואיינים), הוא עיתונאי עם שליחות, עם אמונה בבטן, עם מסר להעביר. מה שלא מתאים למסר מצונזר.

בדו"ח מיוחד של ה IPCC על מאורעות קיצוניים SREX נכתב: "באזורים רבים (אבל לא בכולם) בעולם עם נתונים מספיקים, יש סבירות בינונית להניח שהמספר והמשך של גלי חום קיצוניים גדל. אומרת ד"ר קורי:

So not only is there no overwhelming evidence of an increase in the length or number of heat waves, the SREX does not attribute any of this to AGW.  However, this does not prevent the SREX from predicting more numerous and severe heat waves in the future.

" אין ראיות חותכות לגידול באורך ובמספר של גלי חום, וה SREX לא מייחסת זאת להתחממות. בכול זאת הם מנבאים יותר גלי חום בעתיד (על סמך מה?)"

בויקיפדיה ניתן למצוא רשימה של גלי חום היסטוריים בארה"ב, היו כאלה בכול השנים, בייחוד בשנות ה 1930, ה 1950, 1972, 80, 83, 88, 95 וכו' וכו'.

ד"ר קורי:

News bulletin:  heat waves happen, when meteorological blocking patterns are set up.  There is no linkage between blocking patterns and AGW that I am aware of.

"והנה החדשות: גלי חום מתרחשים כאשר יש מתווה של חסימה מטאורולוגית (אוויר לא זז). אין קשר, למיטב ידיעתי,  בין תופעת החסימה להתחממות גלובאלית מעשה אדם AGW ".

יעקב

אין תגובות: