11 באפריל 2014

גרמניה לא מצליחה להפחית פליטות.

גרמניה היא המדינה הכי "ירוקה" בעולם – היא לוקחת הכי ברצינות ובהתלהבות את נושא האנרגיה הירוקה (ה"מתחדשת"), היא משקיעה בזה הכי הרבה מכולם – כ 100 מיליארד דולר לשנה. אנג'לה מרקל אישית מתלהבת מהרעיון והציבור כולו תומך בה. יש לגרמניה היעדים הכי שאפתניים, 40% הפחתה בפליטות עד 2020  (לעומת 1990), 80% עד 2050. היא עשתה כול מה שאפשר לעשות – לא התקמצנה ולא חסכה. גרמניה בנתה כ 23 אלף טורבינות רוח וכמיליון ורבע מתקנים סולאריים – כמויות אדירות.
ומה ההישגים של המאמץ וההוצאה האדירה? אפס, כלום. פליטות הפד"ח חדלו לרדת ואף החלו לעלות. הנה גרף המתאר את פליטות הפד"ח של גרמניה לאורך השנים האחרונות.


משרד הסביבה בגרמניה טוען שהפליטות הופחתו עד כה ב 23.8% והוא נמצא בדרך להשגת יעדיו. הם משקרים, לעצמם קודם כול. הם פשוט חיים בעולם של פנטזיות. מה שקרה הוא פשוט מאד – וזה ניתן לראות בגרף למעלה. הייתה ירידה גדולה בפליטות בשנים הראשונות אחרי 1990. 1990 היא שנת איחוד גרמניה, כאשר גרמניה המזרחית בוטלה. ההפחתה בפליטות לא נבעה ממעבר לאנרגיה מתחדשת אלא מסגירת בתי החרושת המזרחיים, המיושנים, המזוהמים ומזהמים שלא ייצרו שום דבר מועיל. זו כול הירידה בפליטות ש"הושגה"  עד כה בגרמניה, והיא לא קשורה כלל ב"אנרגיה מתחדשת" (אין דבר כזה...) . מרבית הכמות האדירה של מתקנים "מתחדשים" בגרמניה נבנו אחרי 2005, וכפי שאתם רואים בגרף, לא הביאו לשום ירידה בפליטות. הייתה ירידה קלה בשנים 2007-8-9 – שנבעה מהמשבר הכלכלי. המשבר הכלכלי גרם להפחתת הנסיעות בתחבורה, וסגירה או העברה של בתי חרושת לחו"ל. מאז 2009 יש עלייה מתמדת בפליטות בשיעור זעיר של כ 1.2% לשנה.

הגרף הזה מספר את כול הסיפור בצורה ברורה ומוחשית: ה"אנרגיות המתחדשות" (רוח ושמש) עוזרות כמו כוסות רוח למת. אין בכוחן להשיג הפחתה בפליטות. זה פשוט לא עובד. ה"יעדים" של גרמניה הם קשקוש רומנטי, חסר כול בסיס מציאותי – וכנ"ל כול מהפכת האנרגיה הגדולה שלה – ה energiewende. כול ההוצאה היא לריק. אז מה? הגרמנים בלתי שפויים? הייתכן? תסתכלו בגרף ותשפטו בעצמכם. הדבר היחידי שניתן לאמור לזכותם הוא: צרת רבים – חצי נחמה. מרבית הארצות האחרות נגועות באותן אמונות טפלות באנרגיה מתחדשת.

יעקב


אין תגובות: