28 באפריל 2014

"שיגעון מוחלט"


"האמת היא שהמהפכה האנרגטית Energiewende)   - התכנית הגרמנית להפיק 80% מהאנרגיה ממקורות מתחדשים – שמש ורוח עד 2050), עומדת להיכשל". "האמת היא שלא הערכנו נכון את מידת הסיבוכיות של הבעיה, על כול היבטיה". "השאיפה הנעלה למערכת אספקת אנרגיה מבוזרת ואספקה עצמית היא שיגעון. שיגעון מוחלט."  "בכול מקרה, מרבית שאר מדינות אירופה משוכנעים שאנו השתגענו".

דברים אלה לא נאמרו על ידי (למרות שאני מזמן אומר זאת). הם נאמרו על ידי סיגמאר גבריאל, סגן ראש ממשלת גרמניה, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שר המסחר והשר הממונה על יישום המהפכה האנרגטית.

גרמניה חוקקה את חוק המהפכה האנרגטית כבר בשנת 2000 והוציאה מאז יותר מ 500 מיליארד אירו על זה. מחירי החשמל עלו מאז ביותר מ 200%, והינם הגבוהים באירופה (וכנראה בעולם כולו – אחרי הארץ הקטנה והירוקה עוד יותר – דנמרק). אחרי כול ההשקעה הזו, והמחירים שהפכו בלתי נסבלים השיגה גרמניה אפס ירידה בפליטות פד"ח. למעשה הפליטות בעלייה, כתוצאה מהסגירה של חלק מתחנות הכוח הגרעיניות. המקורות המתחדשים (שמש ורוח) מספקים רק כ 13% מהחשמל, אחרי כול המאמץ הזה, בן 14 שנה. מהנדסי מערכת החשמל כנראה הסבירו לגבריאל שהרוח והשמש התזזיתיים יוצרים כבר עכשיו בעיות קשות בנושא הבטחת יציבות אספקת החשמל, והרשת לא מסוגלת לקלוט הרבה יותר חשמל תזזיתי. (בינתיים, בסקוטלנד, הייתה ב 16 באפריל, הפסקת חשמל של כ 3 שעות, בצפון המדינה, שפגעה ב 200 אלף בתים, וחושדים שנגרמה בגלל תנודות בלתי מבוקרות באספקת חשמל מטורבינות רוח).

סיגמאר אמר את הדברים האלה בשידור חי, בטלוויזיה, (ראו קישורים בקטע שקישרתי אליו), אחרי שחסידים ירוקים עיצבנו אותו בשאלותיהם. ההתפרצות הזו הוציאה את המרצע מהשק, וביטאה מה שכולם יודעים, אבל מפחדים להגיד מחמת התקינות הפוליטית. אבל... יש גבול כמה שאפשר לטייח ולהסתתר מאחורי שקרים ואשליות.

הנה כאן  קישור לתכנית פרודיה בטלוויזיה גרמנית שהתלבשה גם היא על הנושא (עם כיתוביות באנגלית).

יעקב


אין תגובות: