17 בינואר 2015

שנת 2014 – שנה רגילה, ההפסקה בהתחממות נמשכת.


כל העיתונות העולמית יצאה, כמצופה, בכותרות ענק: "שנת 2014 השנה החמה ביותר בהיסטוריה", 

"ההתחממות הגלובאלית הנוראית נמשכת כסדרה", "סוף העולם קרוב", וכו'. כאן הדיווח בוואינט, כאן בניו יורק טיימס, וכאן בבלומברג. כולם מצטטים את ההודעות עיתונות של שני גופים בארה"ב – NASA_GISS, ו NOAA.

מה האמת? הנה, למשל, את ההודעה של BEST – גוף מדעי נוסף שעוסק בחישוב הטמפרטורות העולמיות: (מצוטט מכאן):

“The global surface temperature average (land and sea) for 2014 was nominally the warmest since the global instrumental record began in 1850; however, within the margin of error, it is tied with 2005 and 2010 and so we can’t be certain it set a new record.”

הטמפרטורה ב 2014 הייתה, נומינלית, הגבוהה ביותר, אבל, ההפרש הזעיר הוא בתוך מרווח השגיאה, והיא לכן ברמה שווה לשנים 2010 ו 2005, ולא יכולים להיות בטוחים שזה שיא חדש.

אנדי רבקין, בבלוג שבניו יורק טיימס, מצטט מאמר של ד"ר גאווין שמיט (מנהל ה NASA_GISS) וד"ר ג'יימס האנסן (המנהל הקודם והאבא של החממיסטים) שאומרים בין השאר:

Not that it matters, really, but 2010 and 2014 are basically tied for warmest year.

תרגום: "זה לא ממש משנה, אבל 2014 ו 2010 הם ברמה שווה, תיקו, של השנה החמה ביותר".

באותו מאמר הם גם מודים שקצב ההתחממות הואט מאז שנת 2000 – אבל לדעתם לא נפסק. אבל הם אומרים (בערך) "אל תדאגו, ההתחממות תתחדש בקרוב". בסדר, אולי תתחדש ואולי לא. על כוחות הנבואה שלהם כבר למדנו כאשר הם לא ניבאו כלל, ולא חלמו לנבא, ההאטה או העצירה בהתחממות שמתרחשת כעת

אם נחזור לשנת 2014: ובכן לא קרה כלום. בסטים של המדידות הלווייניות 2014 אינה החמה ביותר. כל הניצול הזה של הפרש זעיר ומפוקפק (בתוך מרווח השגיאה) של 0.02 מעלות (שנמצא בחלק מהסטים של החישובים ולא נמצא בחלק אחר) מסריח מאד.

רואים בבירור את הגישה הבלתי מדעית, האקטיביסטית, התעמולתית של NASA-NOAA, שמנסים להפיק כותרות ולהפחיד בכול מחיר. בהודעתם לעיתונות, נאסא-נואא הם למעשה הסתירו את האמת. הם אמרו חצאי אמיתות – והסתירו את שיעור ההפרש (0.02 מעלות) – שהוא פחות ממרוח השגיאה של החישובים. הם הציגו חצאי אמיתות, לצורך תעמולה.

אותי, אישית, תרגילי התעמולה, הטשטוש וחצאי האמיתות האלה דוחים. הם משכנעים אותי יותר ויותר שהגופים האלה הם תועמלנים חממיסטים, ולא מדענים, ואין להאמין לדבריהם.


The margin of uncertainty we achieved was remarkably small (0.05C with 95% confidence).This was achieved, in part, by the inclusion of data from over 30,000 temperature stations, and by the use of optimized statistical methods. Even so, the highest year could not be distinguished. That is, of course, an indication that the Earth’s average temperature for the last decade has changed very little. 

תרגום מקוצר: "למרות החישוב המדויק מאד שלנו, מבוסס על נתונים מ 30,000 תחנות מדידה, לא יכולנו להבחין בבירור בשנה החמה ביותר".

זה מראה שהטמפרטורה הממוצעת העולמית כמעט ולא השתנתה בעשור האחרון.

יעקב



2 תגובות:

רחמים אמר/ה...

כרגיל מי שמבקש לעצום עיניים אונס את הנתונים.

בלי קשר עם 2014 "היתה החמה" ביותר.

אין וויכוח שב 14 שנה האחרונות נרשמו 3 שנות שיא בחום (נניח שוות).

אם זה לא נעיד על מגמה, אס אינני יודע איזה מידע ישכנע את מכחישי המציאות....

יעקב אמר/ה...

שוב אינך מבין מה אתה מדבר - אתה לא מבין מה זאת מגמה.

מה שקורה הוא שהטמפרטורות הגיעו לרמה מסוימת, גבוה מאשר קודם, בסביבות 1997, או 1998, או 2000. מאז הן עודמות באותה רמה - אין התחממות נוספת, וגם אין התקררות. יש שנים קצת יותר קרות וקצת יותר חמות סביב קו ממוצע שלא השתנה.

נניח שאתה בחור צעיר שצומח לגובה - בגיל 18 אתה מגיע לגובה של נניח 1.80 מ'. אח"כ אתה לא גדל יותר. אז כול השנים בהמשך, גובך יהיה גובה "שיא" של 1.80 מ'. בגיל 30 תוכל להגיד ש 12 השנים האחרונות היו שנות שיא בגובה, ובכול זאת לא צמחת כלל ב 12 השנים האלה.

הבנת עכשיו מה פירוש "מגמה" ? אם לא תסתכל בתילון.