11 באפריל 2016

מאורעות קיצוניים – להד"מ.


כול פעם שמתרחש מאורע מזג אוויר קיצוני, כמו הוריקן, טייפון, שיטפון או בצורת (ותמיד מתרחש מאורע כלשהו במקום כלשהו) קופצים תעמלני האקלים (כלומר האקטיביסטים הירוקים וכול העיתונות) וזועקים בקולי קולות: "געוואלד! שינויי האקלים כבר כאן, הם כבר הורסים אותנו, הם גרמו לסופה או לשיטפון האחרון, בני האדם הורסים את היקום". "מדעני" האקלים קצת יותר זהירים וחלקלקים בניסוחיהם ואומרים: "אומנם אין הוכחה ישירה שהמאורע הנוכחי נגרם על ידי שינויי האקלים, אבל הוא "תואם" שינויי אקלים" (כלומר – למרות שאין הוכחה אנו רומזים שהוא כן נגרם על ידי שינויי האקלים).

ה IPCC  טוען, על פי מודלים אקלימיים, שבעתיד (שימו לב: זו נבואה), ההתחממות הגלובאלית תגרום ליותר גשמים באזורים לחים, ויותר בצורת באזורים יבשים, והגדלה בתדירות המאורעות הקיצוניים.
בכול הטענות האלה אין שום ממש. כעת התפרסם מחקר שבדק את המאורעות הקיצוניים לאורך ההיסטוריה, ב 1200 השנים האחרונות. המחקר מסתמך על משקעים ימיים, על ליבות קרח וטבעות עצים, בחצי הכדור הצפוני. הוא מצא שמאורעות מזג אוויר קיצוניים (סופות, שיטפונות ובצורת) תמיד התרחשו, ובמאה ה 20 (המאה של ההתחממות הגלובאלית הנוראית) היו פחות מאורעות קיצוניים מאשר בעבר. "בכמה מאות בעבר היו יותר מאורעות קיצוניים מאשר במאה שלנו (ה 20)" אמר הפרופסור השוודי לונקוויסט, המחבר הראשי של המאמר שהתפרסם בירחון "נייצ'ר" ("טבע"). "לא ניתן לאמור שיש יותר מאורעות קיצוניים כעת". עוד הוא אמר שהמודלים האקלימיים מגזימים בטענה שהעלייה בטמפרטורות תגרום להקצנת מזג האוויר, עם יותר גלי חום, בצורות, סופות ושיטפונות.

"זו לא הוכחה שאין התחממות גלובאלית או שהיא לא מסוכנת" אומר פרופ' לונקוויסט, ומשלם מס שפתיים הכרחי לתקינות הפוליטית. אבל, המחקר הזה כן מוכיח דבר אחד: שכול הזעקות על מאורעות קיצוניים חריגים שקשורים כביכול בהתחממות הגלובאלית הנוראית, נובעים מהיסטריה אקלימית ואמונות בטן. אין שום מאורעות חריגים. גלי חום, סופות, שיטפונות ובצורת הם החלק מהאקלים הטבעי שלנו, תמיד היו וכנראה שתמיד יהיו, בלי שום קשר להתחממות גלובאלית כביכול.


יעקב

אין תגובות: