26 באפריל 2016

הטפות שמש חסרות שחר



לרגל "יום כדור הארץ" המסורתי לא יכול היה וואינט להימנע מלתת במה למטיפים ותועמלנים מנותקים מהמציאות כמו ד"ר יונתן אייקנבאום "מנהל קמפיין בגרינפיס". וד"ר אייקנבאום (ד"ר באיזה תחום? לא הצלחתי למצוא קורות חיים שלו ברשת, כנראה ד"ר לתעמולה) שופך רצף של תעמולה חסרת שחר ושקרים בוטים, הרבה יותר מכול יחצן מצוי.

זה שההטפה של ד"ר אייקנבאום היא "חברתית" ולמטרות "נעלות" כמו הצלת כדור הארץ כביכול, אינו מקנה לו שחרור מכול קשר למציאות ולאמת. הנה שני קטעים בוטים במיוחד מתוך מבול המלל השגרתי שלו.
"שיאי חום נשברים פעם אחר פעם וניתן כמעט לחתום בעיניים עצומות שהחודש יהיה החם ביותר שנמדד אי-פעם על הכדור."

ייתכן שאכן החודש יהיה "החם ביותר", בכמה מאיות המעלה, אחרי שמחפשים את המאיות במיקרוסקופ, ומעבירים את מאות אלפי המספרים במסכת מסובכת של "התאמות" ועיסוי סטטיסטי. זה טבעם של הטמפרטורות – לעיתים עולות ולעיתים יורדות, אבל מטיפים זריזים יודעים לנצל גם את העליות וגם את הירידות כדי להטיל מורא על הציבור (בשנות ה 1970 ניבאו שהעולם הולך לקפוא).
"מכות חום הרסניות, בצורות ושטפונות פוקדים אזורים שלמים ומערערים יציבות פוליטית; הוריקנים ורוחות עזות גורמות לפינויים של מיליונים ולנזקים שנאמדים במיליארדי דולרים."

אכן יש "מכות חום, בצורות ושיטפונות" וגם הוריקנים ושאר פגעי טבע. תמיד היו ולצערנו תמיד יהיו. הטענה שתופעות אלו הן חדשות כביכול או שהן נגרמות על ידי הפעילות האנושית (שריפת דלק פחמי) היא חסרת כול ביסוס. איש לא הצליח להביא איזושהי ראיה שיש בימינו יותר פגעי טבע מאשר בעבר (לפני שהרשעים החלו לשרוף דלק). מאז ומתמיד הייתה דרכם של מטיפים ושרלטנים לנצל פגעי טבע כדי להפחיד את הציבור ולצבור כוח והשפעה. אין חדש תחת השמש. אין שום הוכחה שפגעי הטבע של היום שונים מאלו שהתרחשו מאז ומתמיד.

"ומערערים יציבות פוליטית"  זה עוד פזמון חסר שחר שהפך להיות אופנתי בימינו – כאילו "שינויי האקלים" (שניתן לגלות רק במיקרוסקופ) הם הגורמים למלחמות. "יציבות פוליטית" זו אגדה (שקר), מעולם לא הייתה קיימת "יציבות פוליטית" באף מקום. מלחמות זה מה שבני האדם עשו תמיד, לצערנו, אקלים או לא אקלים. המלחמות הנוראיות ביותר בתולדות האנושות (של המאה ה 20) התרחשו לפני שהרשעים הספיקו לפלוט הרבה פד"ח לאטמוספרה ולפני שהחלה ההתחממות הגלובאלית הנוראית. בקיצור, ד"ר אייקנבאום הוא ד"ר בדקלום כמו תוכי של דברי הבל אופנתיים. ד"ר תוכי. אפילו לנשיא אובמה יש יותר שכל ישר, הוא אמר: "נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בביקורו בהאנובר שבגרמניה כי התקופה הנוכחית היא השלווה ביותר בהיסטוריה". אולי זה בזכות ההתחממות הגלובאלית הנוראית...

ומדברי הבל האלה נעבור לשקרים הבוטים שלו.

"לעומת זאת, אנרגיה סולארית תפחית את זיהום האוויר, תחסוך למשק סכומי עתק ותוזיל את חשבון החשמל של מאות אלפי משפחות בישראל באמצעות מתקנים סולארים על גגות בתים. השקעה במתקן סולארי ביתי מחזירה את עצמה תוך עשר שנים (תשואה של 10%) ומספקת חשמל ירוק וזול במשך יותר משלושים שנה."

אנרגיה סולארית זולה? זה שקר גס. ראו כאן, וכאן, וכאן. אנרגיה סולארית היא פרזיטית. לוקחים כסף מכלל האזרחים כדי לתת לאלה שמתקינים לוחות שמש.  המתקינים לוחות שמש על גגם מרוויחים, אכן, אבל לא מלוחות השמש אלא מהכסף של אחרים שהממשלה מעבירה להם. וד"ר אייקנבאום רוצה יותר כסף של אחרים, כמו כול ה"חברתיים". כמה שמתקינים יותר לוחות שמש נשארים פחות "אחרים" שניתן להוציא מהם את הרווחים של מתקיני הלוחות.

טענה אחרת, שנשמעת על פניה סבירה, היא שאנרגיה סולארית מונעת זיהום אוויר. (זה שייצור הלוחות גורם לזיהום סביבתי חמור בסין לא מעניין את ד"ר איינקנבאום). למרות זאת הטענה לא נכונה. כי השמש מפיקה חשמל רק שעות ספורות ביום (בתנאי שלא עובר ענן בשמיים), ולא ניתן להדליק ולכבות תחנות כוח פחמיות וגזיות פעמיים ביום. לכם, גם כאשר השמש זורחת ומספקת מעט חשמל, הפחם ממשיך להישרף בתחנות הכוח ולזהם. החשמל הסולארי המועט לא מונע שום זיהום.

ניתן היה להקטין בהרבה את זיהום האוויר מתחנות הכוח פחמיות לו התקינו מסנני אוויר (קולטנים), אבל זה עולה כסף רב וזה לא אופנתי, לכן אין לזה יחצנים נוסח אייקנבאום. במקום להתקין קולטנים שורפים את הכסף על לוחות שמש שאינם מסוגלים לספק את צרכי החשמל שלנו. כמיליארד שקל בשנה, כול שנה, ל 20 שנה, עולות הסובסידיות לשמש שכמעט ולא מספקת כלום (פחות מ 2% מהצריכה). ההוצאה הזו תלך ותגדל בשנים הבאות ככול שממשיכים בהתקנת לוחות מסובסדים. בינתיים, תחנות הכוח שמספקות את החשמל (הפחמיות) ממשיכות לזהם את האוויר בגלל היעדר כסף לקולטנים. אפשר לכן לאמור שגרינפיס לא נלחמת נגד זיהום אוויר, היא נלחמת בעד אשליות סולאריות.

יעקב


4 תגובות:

אלון אמר/ה...

ב 90% מהמקרים אתה פשוט מבטא את מה שאני רוצה להגיד וככה חוסך לי ים של עצבים. אז תודה על כך.
מעבר לכך, שיאי טמפ' שוברים שיאים (אחרי כל העניין של עד כמה המדידות פעם היו מדויקות) בגלל תופעת האל ניניו שהייתה גם ב 98.
תמשיך ככה.

יעקב אמר/ה...

כאשר אתה נוסע באוטו מת"א לב"ש (לדוגמה), המרחק שלך מת"א שובר שיאים כול שנייה.

אשר פט אמר/ה...

יעקב,

גם אני מסכים איתך ברוב המקרים, אך אתה נשמע כמו קול קורא במדבר, חוזר על טעונים דומים ואצלי נשאלת תמיד השאלה, "למה?" למה ה"ירוקים" מתעקשים לעשות דברים שלאדם רציונאלי נראים מייד כמוטעים וחסרי הגיון? אני יודע את התשובה, אתה יודע את התשובה (היא מובאת בצורה נפלאה בספר "האבטיחים" של JAMES DELINGPOLE כאן http://www.amazon.com/Watermelons-Green-Movements-True-Colors/dp/0983347409)

לכן, לקורא המזדמן של הבלוג, יהיה יותר ברור אם תקדיש מספר שורות להסבר - מה המניע האמיתי של הירוקים, כמובן דנוגע לנושא העמדון. אחרת השאלה "למה" נשארת באוויר.


יעקב אמר/ה...

"אני יודע את התשובה"
אתה חושב שאתה יודע. אשריך. כבר אמרתי לך: אני לא עוסק בספקולציות.