20 ביולי 2016

הפיליפינים לא יכבדו את הסכם פריס



הפיליפינים לא יכבדו את הסכם פריס

ככה אמר נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה. זאת למרות שהפיליפינים היו בין המדינות שחתמו על הסכם פריס.

נשיא הפיליפינים אמר על ההסכם שהוא "טיפשי" ו"אבסורדי" (הוא כנראה קורא את הבלוג שלנו). הנשיא אמר שקיום ההסכם יפגע בפיתוח התעשייתי והכלכלי של ארצו, והוא לא ייתן יד לזה.

באפריל השנה, התכנסו נציגי 170 מדינות בניו יורק וחתמו על ההסכם שהושג (בקושי רב) בדצמבר שנה שעברה בפריס. ההסכם (שכונה "היסטורי" ו"מהפכני"), איננו עדיין בר תוקף. הוא ייכנס לתוקף "מחייב" רק כאשר 55% ממדינות העולם, המייצרות יחד לפחות 55% מפליטות הפד"ח העולמיות, יאשררו אותו, לפי ההליכים החוקיים המקובלים בכול מדינה (בדרך כלל אישור בבית הנבחרים). היום של האשרור הסופי עדיין רחוק מאד ולא בטוח שיקרה בכלל.

הפיליפינים התחייבו, לפי ההסכם, להקטין את הפליטות שלהם ב 70% עד 2030 (לא ברור 70% מאיזה בסיס). הם התחייבו להשתמש ביותר אנרגיה "נקיה", לשפר את התחבורה הציבורית, לשפר הטיפול בפסולת, ולעבוד למען שימור היערות וייעור מחדש. ככה אמר שר הסביבה הקודם, רמון פחה, שייצג את הנשיאה הקודמת, אקוינו בטכס בניו יורק. "אני לא חתמתי" אמר דוארטה, "אני לא מקבל את ההסכם, ולא אפגע בפיתוח ותיעוש ארצי".

גם טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, אמר שלא יאשרר את ההסכם (אם יבחר).
האמת היא שזה לא כול כך משנה. לא חשוב אם ההסכם יאושרר או לא, הוא חסר תוכן, ולא ישפיע בכלום.

יעקב


תוספת: הנה מקורות החשמל של הפיליפינים לפי דלק (לשנת 2014): 42.8% - פחם, 24.2% גז, 7.4% נפט, 11.8% הידרו, 13.3% - גיאו-תרמי, 0.5% - מתחדשים – רוח, שמש וביו-מסה (עצים).
מאמר נוסף על הנשיא החדש של הפיליפינים פורסם בוואינט.

אין תגובות: