8 באוקטובר 2020

האמת המדעית על פי פרופ. יואב יאיר והנתונים בשטח

בשנת 2016 העביר פרופ. יואב יאיר, דיקן בית הספר לקיימות, במרכז הבינתחומי הרצאת אורח בחוג לתקשורת. ההרצאה עסקה ב-"מכחישי אקלים והשפעות מכוונות על תפיסת שינוי האקלים במרחב הציבורי" והיא הועברה לנו על ידי סטודנט שהופתע מההשמצות כנגד הבלוג הירוק (* התייחסות לכך בתגובה הראשונה).


לאחרונה צפה במצגת פרופ. מיכה קליין שבחר להגיב במצגת משלו לשני שקפים שריכזו את הנושאים העובדתיים המוצגים במצגת של פרופ. יאיר.

6 תגובות:

בועז אמר/ה...

*- במצגת של יואב יאיר הוצג הבלוג הירוק בפני הסטודנטים בשקף שנשא את הכותרת "מכחישי אקלים פעילים במימון אמריקאי". בניגוד לטענות פרופ. יאיר הבלוג הירוק הוא מיזם התנדבותי ואיש מהכותבים לא קיבל ואינו מקבל תשלום עבור כתבות ופוסטים שפורסמו בו.

אנונימי אמר/ה...

בועז, מה שכתבת חמור מאוד. אם יואב יאיר לא טורח לוודא את אמיתות האמירות שלו בנוגע למקורות המימון של הבלוג הירוק, ספק אם הוא טורח לוודא את אמיתות שאר האמירות שלו.

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

מעניין.
לא ידעתי שאני קורא בבלוג שקשור בעקיפין להתנועה הליברלית החדשה... פרופ' עומר מואב יהיה גאה בי :-)
בכל אופן, כמו תמיד, תודה רבה על המידע ועל ההזדמנות לחשוב.

יעקב אמר/ה...

הפעילים ה"ירוקים", כולל המדענים שביניהם, תמיד מחפשים שעיר לעזאזל או שטן שאותו אפשר להאשים בכישלון האוטופיות שלהם.
השטן הראשון שאימצו הם חברות הנפט ( Exxon Mobile) שמזהמים את העולם, כביכול, עבור בצע כסף כי הם רשעים. כי בחלומות ירוקים ניתן להתקיים בלי אנרגיה... ואספקת אנרגיה פוסילית היא פשע.

השטן השני הם ה"מכחישים" - deniers - שהם כול כך רבים וחזקים שמצליחים להכשיל כול התקדמות לגן העדן הירוק. למה הם עושים זאת? כי גם הם רשעים ואוהבים ליכלוך. וכמובן - השטן הראשון - חברות הנפט - מממנים את השטן השני - המכחישים.

זה היה שיעור קצר בדרכי המחשבה של המחנה הירוק. כרגיל - הכול בראש ובדמיון בלי קשר למציאות.

Unknown אמר/ה...

האם שמעתם את ההרצאה?
היא מרתקת ומאירת עיניים. ממליצה להגיב לאחר שתקשיבו.

Unknown אמר/ה...

בראש של מי? אלוהים ישמור. זה ש99% מהמדענים רואים עדויות לכך זה כלום לעומת 1% שבוחר להציג באופן מוטה וסיסטמטי עדויות סותרות?