5 במאי 2011

אנרגיית רוח - ביזבוז נטו.


שש חוות של תחנות רוח בסקוטלנד קיבלו כ 900,000 לירות שטרלינג כדי לא לייצר חשמל.   מסתבר שבלילה בין ה 5 ל 6 לאפריל נשבה בסקוטלנד רוח חזקה, ותחנות הרוח ייצרו חשמל מעבר לצריכה, מעבר למה שרשת החשמל היתה מסוגלת לקלוט. מנהלי רשת החשמל חייבים לאזן בין הביקוש להיצע, וכאשר יש להם עודף חשמל חייבים לנתק את המקורות העודפים. בכול זאת הם היו חייבים לשלם למפעילי תחנות הרוח את מלוא התמורה הגבוהה המובטחת להם בחוק, בתור סובסידיה, עבור חשמל שהם מייצרים. אז לא רק את החשמל שהופק זרקו לפח, גם את הכסף עבור חשמל שלא היה דרוש זרקו לזבל.
זאת הבעיה על תחנות רוח – הן מייצרות חשמל מתי שמתחשק להן, לא מתי שהוא נחוץ. אין לנו שליטה על זמני ייצור החשמל והכמות המיוצרת.
מנהל רשת החשמל אמר: "התנודתיות באספקת הזרם יוצרת בעיות שאין להן פתרון קל."
"הממשלה חייבת לשקול מחדש את ההיקף והקצב של פיתוח תחנות רוח, לפני שהעלויות הופכות לבלתי נסבלות והביזבוז לשערורייתי".
אנרגיית הרוח אינה מועילה לאפקת חשמל, היא רק גורמת צרות.
יעקב

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אם היית צופה בהמצאת המכונית הראשונה בעולם, היית אומר שהיא מרעישה, מסריחה, איטית, מסוכנת ויקרה. כך גם לגבי המצאות רבות אחרות. לפעמים לוקח זמן רב להמצאות להגיע לבשלות.

בועז אמר/ה...

ידידינו האנונימי טועה ומטעה, אין דמיון בין המכונית שמרגע המצאתה ועד הפיכתה לטכנולוגיית תובלה מובילה עברה פחות ממאה לבין שימוש באנרגיית רוח שנהוג מאז המאה-17 וטרם פרץ את המגבלות שידועות מאז הוקמו טחנות הרוח הראשונות.

יעקב אמר/ה...

אתה כותב דברי שירה ורגש, מנותקים מהמציאות.
הבעיה עם תחנות הרוח אינה חוסר הבשלות הטכנולוגית שלהן, אלא מהות הכוח שהם רותמים - מהות הרוח. הרוח הפכפכה, פעם נושבת ופעם לא, ולא ניתן לסמוך עליה. זה לא קשור כלל לטכנולוגיה של טורבינות הרוח, שום פיתוח טכנולוגי לא יתגבר על בעיה זו.

האירופים בונים תחנות רוח לא בזכות התועלת שהן מביאות, אלא בגלל שהממשלות ממנות זאת, בלי להתחשב לא בעלות ולא בתועלת.
כול הפרויקט הזה מבוסס על הרגשת בטן ש"רוח זה טוב", בלי לבדוק פרמטרים אמיתיים, מציאותיים.

המכוניות התפתחו כי אנשים רצו אותן, הן הביאו תועלת ואנשים קנו אותן גם בשלבים הראשונים כאשר הן עדיין לא היו משוכללות. המכוניות לא התפתחו כי הממשלה קנתה מכוניות מכספי המיסים של אנשים שלא רצו מכוניות.