11 במאי 2011

אנרגיה גרעינית – מגזימים בסיכונים.

ד"ר הלן קלדיקורט היא רופאה מאוסטרליה, שעזבה את מקצוע הרפואה ב 1980 כדי להקדיש חייה למלחמה נגד השימוש באנרגיה גרעינית. היא ייסדה ארגונים לוחמניים, כתבה ספרים, הופיעה בסרטים. לאחרונה פרסם הניו יורק טיימס (עיתון אנטי גרעיני) מאמר שלה בו היא טוענת שקרינה גרעינית מסוכנת בכול הרמות, אפילו הנמוכות ביותר. היא אומרת:
"תאונות גרעיניות לעולם אינן מסתיימות. תוצאותיהן, כמו תוצאות צ'רנוביל, יורגשו במשך דורות רבים... סרטן הדם מתפתח תוך 5-10 שנים, אבל גידולים מוצקים יכולים להתפתח 15-60 שנה אחרי החשיפה לקרינה. יותר מזה, יכולה להיות פגיעה בגנים רצסיביים, המתגלית רק אחרי כמה דורות". עוד היא טוענת שאסון צ'רנוביל יכול לגרום לעד מיליון קורבנות במשך הזמן, בניגוד למחקר של ארגון הבריאות העולמי שמדבר על אולי 4000 (שיהיו בעתיד, עד עכשיו, 25 שנה אחרי האסון, יש 52 קורבנות).
הערה: לזכותו של הניו יורק טיימס יאמר שפרסם 4 מכתבי תגובה, כולל של מדען בעל פרס נובל, המבקרים את טענותיה הבלתי מבוססות של קולדיקורט.

כול הטענות האלה מצוצות מהאצבע ונועדו להפחיד. מיודעינו ג'ורג' מונביוט, אשר התבטא בעד האנרגיה הגרעינית לאחרונה, ביקש ממנה סימוכין מדעיים (מאמרים ומחקרים) לטענותיה. הוא נבר במאות עמודים של מחקרים שהיא הפנתה אותו אליהם, ומצא שאין בהם סימוכין לטענותיה, וטענותיה חסרות בסיס עובדתי או מדעי. הוא כותב: "מתנגדי האנרגיה הגרעינית חייבים לדייק בעובדות..."
"המחשבה הנוכחים בנוגע לקרינה היא שכול כמות קרינה, לא חשוב כמה קטנה, יכולה להיות בעלת השפעה שלילית ולגרום סרטן או פגמים גנטיים. יש הרבה ראיות שקרינה ברמה גבוהה גורמת לנזקים בריאותיים. אך מתחת ל 10 ראם (יחידת מדידה) הסיכונים לבריאות הם או נמוכים מכדי שניתן להבחין בהם או לא קיימים".

ד"ר תומאס ד. לאקי חקר את ההשפעה של מנות קרינה נמוכות והגיע למסקנה שהן עשויות דווקא להביא תועלת. מחקריו התפרסמו בירחונים מדעיים רבים. הוא כתב ספר על הנושא. הוא עד כדי כך משוכנע בממצאיו שהוא מחזיק גוש אורנים ליד מיטתו. הוא בן 91 ובריא.

הארגונים האנטי גרעיניים משתמשים בטכניקות של הפחדה, שאין להן ביסוס. קראו את הקטע של רוד אדמס, אדם שעבד ועובד עם כורים גרעיניים. בקטע יש הסבר הרבה יותר ארוך לנושא וקישוריות רבות למאמרים ומחקרים.


יעקב




2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום.
אכן כל רמה של קרינה גורמת לסרטן

Washington, DC July 30, 2005 The National Academies of Science released an over 700-page report yesterday on the risks from ionizing radiation. The BEIR VII or seventh Biological Effects of Ionizing Radiation report on "Health Risks from Exposure to Low Levels of Ionizing Radiation" reconfirmed the previous knowledge that there is no safe level of exposure to radiation—that even very low doses can cause cancer. Risks from low dose radiation are equal or greater than previously thought. The committee reviewed some additional ways that radiation causes damage to cells

http://www.nirs.org/press/06-30-2005/1

יעקב עזוב אותך מאנרגיה גרעינית יש לנו מיתקן היתוך קר שעובד

http://pesn.com/2011/04/07/9501805_Rossi_Cold_Fusion_Validated_by_Swedish_Skeptics_Society/

אנונימי אמר/ה...

יעקב אתה יודע למה יש רק 52 נפגעים מאסון צ'רנוביל ?

בוא תשמע את הסיפור האמיתי מקצין רוסי שהיה ביחידת המודיעין הגרעיני בצבא האדום.

רצוי לשבת לפני.
http://www.veteranstoday.com/2011/03/14/dimitri-khalezov-chernobyl-and-manhattan/