26 בדצמבר 2015

הבלופים הירוקים של גוגל נמשכים ב 100%


גוגל מקימה מרכז מידע חדש, במדינת טנסי, בהשקעה של 600 מיליון דולר. המרכז יעבוד ב 100% על אנרגיה מתחדשת – מודיעה גוגל כדרכה. העיתונות הירוקה ("תשתיות" – בטאון ברוני האנרגיה המתחדשת, החיים מסובסידיות ומתעשרים על חשבון הציבור) מתמוגג ומפרסם כותרות גדולות.

כיצד תספק גוגל 100% אנרגיה מתחדשת אם השמש מייצרת חשמל רק כ 15% מהזמן – והרוח אולי 25% מהזמן – מי יספק חשמל לגוגל בשאר הזמן? אל תדאגו. תחנות הכוח הפחמיות והגזיות (והגרעיניות), סוסי העבודה הוותיקים, שמספקים חשמל מתי שצריך אותו – הם יספקו חשמל גם לגוגל. לא יהיו הפסקות זרם במרכזי המידע של גוגל, זה בטוח. וגם רשות עמק טנסי TVA הממשלתית המפעילה סכרים הידרואלקטריים גדולים שנבנו בשנות ה 1930. גוגל תשתמש באותו חשמל כמו כול התושבים והמפעלים בטנסי.

אז למה הטענה השקרית: "100% חשמל מתחדש"? למה לא?? זה אופנתי, זה יפה, זה מחמם את הבטן. הקוקואים הירוקים אוהבים הצהרות כאלה בין אם יש בהן אמת ובין אם לאו, והם במילא לא מסוגלים להבחין בין אמת ושקר, בין מציאות ודמיון.

גוגל אומרת שהיא תקים מתקני אנרגיה מתחדשת בטנסי, שיספקו "הרבה" חשמל לרשת (כאשר השמש זורחת והרוח נושבת), ובתמורה, תספק הרשת חשמל לגוגל בשאר הזמן – לפחות 75% מהזמן. גוגל כמובן תקבל מחירים גבוהים עבור החשמל שהיא מספקת ממתקנים מתחדשים, כמו כולם, מחירים שמשולמים על ידי כלל צרכני החשמל. גוגל תתעשר מסובסידיות החשמל, וגם תתפאר במדיניותה הירוקה, כמו כולם. כמה סובסידיות והנחות מס העניקה ממשלת טנסי לגוגל, כדי למשוך אותה להקים מרכז בטנסי, וליצור 70 מקומות עבודה? את זה לא מספרים בכתבה "בתשתיות", כי כנראה גוגל שכחה לציין פרט קטן זה בהודעה לעיתונות, וחלילה לכתב העיתון להתאמץ ולברר.

יעקב

אין תגובות: