21 באוקטובר 2010

נילסן: מוכנים לרכוש רכב ירוק... עד ששומעים את המחיר

בפוסט קודם "ילד טוב ב-40 אגורות"  סיפרנו על תעשיית הסקרים מטעם המשמשת את החברות ה"ירוקות" לקידום האג'נדה שלהן.
בסקר קצת יותר רציני שנערך לאחרונה על ידי "נילסן" שהיא חברת סקרים מכובדת ומוכרת, נמצא כי לקוחות פוטנציאליים מוכנים לשקול רכישת רכב חשמלי עד שהם שומעים מה המחיר.
חברת נילסן סקרה 2,300 רוכשים פוטנציאליים של רכב חשמלי ובחנה אם הם מוכנים לשלם יותר עבור מכונית חשמלית לעומת מכונית רגילה.
65 אחוזים מן הנשאלים בארה"ב ויותר מ-76 אחוזים מן הנשאלים בבריטניה לא הסכימו לשלם יותר. כאשר הביעו הנשאלים הסכמה היא הייתה על תוספת של לא יותר מ-5 אלף דולר לעומת מחיר רכב דומה בשוק (וזה הרבה פחות מן ההפרש במחיר גם אחרי שמוסיפים סובסידיה של מעל 7500 דולר כפי שכתבנו בפוסט על מחיר הוולט).

עורכי הסקר שמומחיותם היא בניתוח שוק הפרסום מציינים כי למרות הפרסום הגלובלי למען החשיבות הסביבתית של החיסכון בדלק, 78 אחוזים מן הצרכנים בארה"ב ובריטניה מוכנים לרכוש רכב חשמלי בעיקר על מנת להפחית עלויות דלק ואילו "עזרה לסביבה" הינו שיקול משני עבורם.

עורכי הסקר מציינים כי מבין 20 קטגוריות של פרסומות למוצרים, הפרסום בשוק הרכב מייצג את הצמיחה הגדולה ביותר בפרסום במחצית הראשונה של 2010, מתוך 3.5 מיליארד דולר שהוצאו על ידי תעשיית הרכב בפרסום במחיצית הראשונה של 2010, כ-42 מיליון דולר הושקעו על מנת לפרסם רכבים חשמליים (השבי וולט והניסאן לייף). בעיקר על ידי ג'נרל מוטורס, חברת האם של שברולט. 

נראה כי כספי משלם המיסים שהוזרמו על מנת לחלץ את ג'נרל מוטורס מושקעים בפרסום מוצרים שהשוק אינו מעוניין בהם.

אין תגובות: