17 באוגוסט 2012

עוד בועה של חברת הזנק סולרית מתפקעת


"ממה מיה" עוד חברה סולרית צוללת... 

אתר וונצ'ר קפיטל מדווח כי חברת ההזנק הסולרית מיהסול מפטרת כ-200 עובדים לאחר שגייסה כ-500 מיליון דולר לפיתוח הדור הבא של קולטים סולרים מבוססי פילם. 

המודל של החברה התבסס על נסיון לייצר את הפאנלים העתידיים משילוב חומרים הכולל נחושת, גאליום יוד וסליניום (CIGS ) והינו משותף לקבוצת חברות שגייסו מיליארדי דולרים בעזרת הקצבות ממשלתיות ומשקיעים. המפורסמות יותר בין חברות אלו הן אוור-גרין-סולר וחברת סולינדרה שפשטו את הרגל לפני מספר חודשים. חברות אלו מצטרפות למגמה דומה באירופה.

סיקרנו את פשיטת הרגל של חברת קיו-סלס הגרמנית באפריל שהצטרפה לחברות סולאריות אחרות שפשטו את הרגל לאחרונה, ביניהן סולון, סולר מילניום ו סולרהיבריד החברות נפגעו מהחלטת ממשלת גרמניה לקצץ בסובסידיות לחשמל סולארי. 

ייתכן ובעוד שנים ספורות נביט אחורה על ההשקעות האדירות והסיבסוד שניתן לחברות הסולריות ונאנח על השגעון שניפח את בועת ההשקעות הזאת. את המחיר הכבד ימשיכו לשלם אזרחי המדינות "המתקדמות" שכספי המיסים שלהם ירדו לטמיון.

בבחירות הקודמות בארה"ב שמענו את הנשיא אובמה מבטיח כי השקעה בתעשיות "ירוקות" היא המנוע לצמיחה ולהיחלצות מהבוץ הכלכלי... השנה כנראה צפויות לנו זמירות אחרות.

עדכון:

בהמשך לתגובות של איל ויוני הריני לחזק ולציין את הדמיון בדינמיקה בה התרחש משבר המשכנתאות והנד"לן הענק של 2008 שהוריד לטימיון 700 מיליארד דולר... סכום שאנו לא מסוגלים בכלל לדמיין. גם שם הכתובת היתה על הקיר כבר מאז שנת 2005. הנה ראיון שערכתי עם מנהל סיכוני האשראי של פאני מיי, ד"ר ויליאם קהאן: "כל אנשי הטכנולוגיה ידעו את האמת ושתקו" אומר קהאן... מזכיר לכם משהו?

4 תגובות:

איל אמר/ה...

מזכיר מאד את ההשקעות המטורפות בחברות האינטרנט בסוף שנות ה 90.
רק שכאן זה יותר גרוע - הפעם הממשלות מעודדות את זה.
איזה ביזבוז עתק.

יוני אמר/ה...

מה שמדהים הוא, ואני אומר לכם את זה מנסיון שלי בתעשיה, הוא שהכתובת היתה על הקיר וכולם קראו אותה!! העניין המדהים הוא שלכולם היה אינטרס: מנהלי החברות האלו הרויחו הון, הפוליטיקאים הרויחו קולות, ומי שהפסיד זה העובדים (שעכשיו צריכים לחפש עבודה) וכמובן המשקיעים, שזה אנחנו הציבור !!

בועז אמר/ה...

העלתי תוספת לכתבה... ראיון שערכתי עם מנהל סיכוני האשראי של פאני מיי, הבנק הסמי-פדראלי שהיה אחראי לחלק ניכר ממשבר המשכנתאות של 2008.

אנונימי אמר/ה...

חסידי הדת הירוקה לא יסתכלו לאחור ויגידו "או טעינו"
המזמור יהיה:
הקפיטליסטים החזירים שדדו אותנו!!!!!
המדינה צריכה לפתח בעצמה פאנלים סולרים זה רק שאלה של זמן עד שיוקם
חברה ממשלתית "ירוקה".