2 באוגוסט 2012

הקצנה בתעמולה



ההקצנה בתעמולה החממיסטית מגיעה כול יום לשיא חדש. ככה למשל מרשה לעצמו ראש קבוצת עבודה 2 של ה IPCC (הקבוצה העוסקת בהשפעות שינויי האקלים) להטעות את חברי הקונגרס. שלשום היה שימוע של ועדת איכות הסביבה בקונגרס, ופרופ' כריסטופר פילד מסטנפורד הציג בעדותו תמונה קיצונית ובלתי מבוססת לגבי אירועי אקלים קיצוניים והשפעתם. הוא אמור להציג מידע מבוסס כפי שסוכם על ידי ה IPCC (שהוא אחד מחבריו) אבל הוא מציג תמונה מטעה, מעלים מידע, מסלף.

פירוט על העדות של פרופ' פילד לעומת הממצאים (המפוקפקים כשלעצמם) של ה IPCC מביא ד"ר רוג'ר פילקה הבן.
ככה למשל אומר פילד בעדות: "יש להבין שיש קשר ברור בין שינויי האקלים והמאורעות הקיצוניים שגרמו לנזקים של 14 מיליארד דולר בארה"ב בשנה שעברה." לעומת זאת אומר ה IPCC : "יש ראיות בינוניות והסכמה גבוהה שמגמות ארוכות הטווח בהפסדים מאסונות טבע לא ייוחסו לשינויים טבעיים או מעשה ידי האדם". תרגום המפשט האחרון משפת עורכי דין לשפת בני אדם: "אין הוכחה שהאסונות נגרמים על ידי בני האדם". כלומר פילד בעדות בקונגרס אומר "יש קשר ברור", ה IPCC  (כלומר פילד – העורך של הפרק ב IPCC ) אומר: "אין הוכחה לקשר".

ועוד כמה פנינים כאלה.

דרך אגב – אולי אסונות הטבע גרמו נזק של 14 מיליארד דולר (ולא ברור מה גרם לאסונות הטבע), אבל הסובסידיות שארה"ב הוציאה על דברים שאין בהם תועלת כלשהי היו בוודאי הרבה עשרות אם לא מאות מיליארדי דולרים. אני מדבר על הסובסידיות לאתנול, חשמל סולארי, תחנות רוח ומכוניות חשמליות, הכול כסף מבוזבז לגמרה לריק. זהו ללא ספק אסון מעשה בני אדם, אסון שנגרם על ידי ההיסטריה החממיסטית.

בהקשר זה מספר לנו סטיב מקאינטייר על הניסוח של טיוטה אפס של דו"ח IPCC מס' 5 (שיתפרסם בשנה הבאה) לעומת טיוטה 1, מתוקנת. בטיוטה אפס הם ציינו, בין השאר, כ 8 מחקרים פלאו-קלימטולוגיים שמראים שבין השנים 900 ל 1300 היו אירועים אקלימיים קיצוניים (בצורת ושיטפונות) הרבה יותר גדולים מאשר בימינו.
בטיוטה 1 הם העלימו מידע זה, פשוט החליטו להשמיט אותו ולהתעלם מאותם מחקרים, כדי לא לפגוע חלילה במסר שהם רוצים להעביר – שההתחממות מעשה ידי האדם גורמת לבצורת ושיטפונות.

באשר לפרופ' פילד – מומחיותו היא בסטטיסטיקות של יבולים. הוא בוודאי יודע שבמאה ה 20, למרות ההתחממות (או אולי בזכותה) הייתה עלייה מאד, מאד תלולה ביבולי התבואה בכול העולם. חברו של פילד, דוד לובל, אף כתב מאמר ב"סיינס" על הקשר בין ההתחממות וגידול היבולים.

יעקב

אין תגובות: