28 באוקטובר 2013

סכנה לתקופת קרח קטנה חדשה


"תקופת הקרח הקטנה" – Little Ice Age – שרר בין השנים 1600-1850 (בערך) ואפיינו אותה חורפים קרים וקשים במיוחד. הקור הגדול בא זו זמנית עם תקופה של פעילות מועטה של השמש, שנקראת מאונדר מינימום The Maunder minimum – (בהמשך הייתה תקופת פעילות שקטה בשם דלטון מינימום). ה BBC מדווח על סכנה למינימום חדש ברמת דומה למאונדר.

פרופסור מייק לוקווד, מאונ' רידינג בבריטניה, מומחה לפעילות השמש, מזהיר שהשמש נכנסת כעת לתקופה שקטה הדומה לאותן תקופות מינימום קודמות.
במאה ה 20 השמש הייתה בתקופה של פעילות מוגברת שהגיעה לשיאה ב 1985. מאז רמת הפעילות נמצאת בירידה גדולה, המהירה ביותר מזה 10,000 שנה. לוקווד בדק 24 מחזורי שמש קודמים, על פי איזוטופים מסוימים שנמצאו בליבות קרח, ומצא שהירידה במחזור הנוכחי היא המהירה ביותר.

לדבריו יש סיכוי של 25-30% לרדת לרמה דומה למאונדר מינימום, וסיכוי של יותר מ 50% לרדת לרמה של דלטון מינימום. לוקווד טוען שהירידה בפעילות השמש כבר גרמה לחורפים הקרים והקיצים הפושרים בשנים האחרונות (מה שנקרא: העצירה בהתחממות). הוא מזהיר שתקופה של קור עז וחורפים קשים תהיה לה השפעה קשה על מדיניות האנרגיה והתחבורה של בריטניה.

מדעני האקלים החממיסטים, חרדי הפד"ח, טענו תמיד שהשפעתה של השמש מזערית ובלתי רלוונטית, והם טוענים גם עכשיו, שהשפעת השמש היא מחזורית, מה שמתקרר היום, צפוי להתחמם בחזרה בעתיד, אבל השפעת הפד"ח היא לתמיד, וההתחממות תחזור בעתיד.

הסכנה לתקופת קרח קטנה חדשה ממחישה היטב שהתקררות האקלים היא בעיה הרבה יותר חמורה לאנושות מהתחממות.

פרטים נוספים באתר של וואטס. כאן תמצאו מאמר נוסף על השינויים בעוצמת התדרים השונים של האור מהשמש, בעקבות השינויים בפעילות השמש (בשני הקטעים יש קישוריות למאמרים נוספים בנושא השפעת השמש). ההנחה של החממיסטים שהם יודעים הכול על השפעת השמש על האקלים, ושההשפעה אינה גדולה (ביחס לפד"ח) – נראית יותר ויותר חלשה.
יעקב





אין תגובות: