13 באוקטובר 2013

ה IPCC "מתקן" את העובדות.

סטיב מקאינטייר מספר לנו על "תיקון" (קרי סילוף) העובדות בדוח IPCC 5.
בטיוטה השנייה של הדו"ח, שנשלחה למבקרים לעיון וביקורת, נכלל הגרף הבא, המשווה בין תחזיות המודלים מהדו"ח הקודם, AR4, לתוצאות המדידות מאז ועד היום.

מהגרף הזה רואים בבירור שהמדידות מראות ערכים נמוכים יותר מהתחזיות, ערכים שנופלים אפילו מתחת לטווח חוסר הוודאות של המודלים. הגרף הזה מציג תמונה נכונה של המצב.

גרף זה "הועלם" (הושמט) מהגרסה האחרונה, הרשמית, של הדוח, ובמקומו הוכנס הגרף הבא, גרף ספגטי חדש.
הקווים הדקים הרבים והמבלבלים מציינים ריצות פרטניות של המודלים השונים, אבל מרווחי השגיאה, הצבועים בכתום, אפור וירוק מציינים את מרווחי השגיאה של דוחות 1, 2, ו 3, אבל מרווח השגיאה של דוח מס' 4 (האחרון לפני 5) לא צויר בגרף זה. מקאינטייר הוסיף מרווחים אלה (שהועלמו) בקווים העבים הצהובים והאדומים, כפי שהופיעו בדוח AR4. גם כאן רואים בבירור שהטמפרטורה במציאות (הקו הכחול) נופל מחוץ לתחזיות, כולל מרווח השגיאה שלהם. את הדבר הזה טשטש הIPCC על ידי שנמנע מלצייר את מרווחי השגיאה מדוח 4.

בלוגרים חממיסטים טענו שהגרף העליון, מהטיוטה, הושמט מכיוון שאינו נכון, נפלה בו שגיאה והוא לא מייצג נכון את התחזיות של AR4 ומרווח השגיאה שלהם. טענה זו לחלוטין אינה נכונה, כפי שסטיב מקאינטייר מראה. אפילו ריצ'רד בטס (מראשי המט-אופיס החממיסטי) מאשר שהגרף העליון, זה שהוצג בטיוטה השנייה והושמט מהדוח הסופי (ציור ראשון למעלה), נכון. הוא רק טוען שהגרף השני הוא יותר טוב "מבחינה מדעית".

מקאינטייר אומר  שאתה לא יכול להשיג משהו "יותר טוב מבחינה מדעית" על ידי השמטת נתונים – במקרה שלנו השמטה של מרווח חוסר הוודאות של דו"ח 4. ואם אתה משווה תוצאות אמת לתחזיות הדוחות הקודמים אתה חייב להביא את הגרף כפי שהיה בדוחות הקודמים, כלומר בדוח AR4, שזה הגרף העליון שהושמט. אתה לא יכול לעשות השוואה "יותר טובה" על ידי זה שאתה מחליף את הגרף שהיה בדוח 4 בגרף חדש שלא היה בדוח 4.  בנוסף – גרף הספגטי שהוצג לא הופיע בספרות המקצועית, שעליה היה אמור ה IPCC להסתמך. הם המציאו אותו לצורך דוח 5. יש לציין גם שאיש מבין המבקרים החיצוניים של הטיוטות של דוח 5 לא טען שהגרף שבטיוטה אינו נכון, ולא דרש להוציאו מהדוח. המעשה נעשה ברגע האחרון, על ידי עורכי הדוח, ללא כול ביקורת ואישור מצד מבקרים חיצוניים. זה בלתי תקין בעליל לשנות את הדוח, אחרי ש 3 טיוטות שלו עברו ביקורת מקיפה ואישור של כול הגורמים, בייחוד נוכח העובדה שלא הייתה שגיאה בטיוטה (בניגוד לטענות).
היתרון הגדול (מבחינת ה IPCC (   של הציור שנכלל (התחתון) הוא שהוא מטשטש את העובדה שהטמפרטורות מחוץ לטווח התחזיות.

ידוע שבעבר ה IPCC ביצע את הטריק של "העלם את הירידה" בשחזור הטמפרטורות של בריפא. הוא עשה זאת (כפי שהתגלה בקליימטגייט) כדי לא לפגוע במסר ההפחדה הקדוש, ולא לתת נשק בידי הספקנים.
בדוח החדש ממשיך ה IPCC עם הטריקים שלו, הפעם "העלם את הגרף", והכול בשם המטרה הקדושה של ההפחדה האקלימית, שהיא היעוד והשליחות הרשמית של ה IPCC.

יעקב

עוד על "תיקון העובדות" – בפוסט הזה, והזה, של ד"ר קורי, ושם יש קישוריות נוספות להרבה דיונים בנושא.

אין תגובות: