5 באוקטובר 2014

וירוס קטלני


בימים אלו כאשר רבים בעולם עוקבים בדאגה אחר ההתפרצות הרחבה ביותר של נגיף האבולה שנרשמה אי פעם בהיסטוריה במערב אפריקה ומשפיעה על מספר רב של מדינות (במפה מעל),   יושב לו באחד מארמונות המלוכה באנגליה הנסיך פיליפ המכונה הדוכס מאדינבורו (ובן זוגה של אליזבט השניה) ועוקב גם הוא אחר ההתפתחויות. 

העיסוק של הנסיך פיליפ בוירוסים קטלניים (ובגלגולי נשמות) נמשך מזה שנים רבות. בראיון שהעניק בשנת 1988 אמר הנסיך: "במקרה ולאחר מותי אתגלגל ביצור אחר ברצוני לחזור כוירוס קטלני, על מנת לתרום משהו לפתרון בעיית ריבוי האוכלוסין המוגזם".
In the event that I am reincarnated, I would like to return as a deadly virus, to contribute something to solving overpopulation (1988)
לא מדובר בפליטת פה חד פעמית. בנאום קודם בשנת 1986 ועסק במצבם של חיות הבר אמר:
"אני תוהה כיצד זה היה אם הייתי חוזר לחיים בגלגול הבא כחיית בר שמינה היתדלדל במספרו ונמצאת בסכנת הכחדה. מה יהיו הרגשות שלה כלפי בני האדם שגידול האוכלוסיה שלהם מנע ממנה מקום לחיות בו... עלי להתוודות כי אני מתפתה לבקש להתגלגל בחזרה כסוג מסויים של וירוס קטלני"

בשנת 1983 בטקס בו קיבל תואר של כבוד מאוניברסטת מערב אונטריו אמר:
"הפרוייקט של אירגון הבריאות העולמי שנועד לעקור את המלריה מסרי לנקה בשנים שלאחר המלחמה השיג את יעדיו. אך הבעיה כיום היא שסרי לנקה צריכה להאכיל פי שלוש יותר פיות... לספק יותר בתים... ...תוכניות הסיוע בעלות הכוונות הטובות ביותר הינן לפחות אחראיות חלקית לבעיה".


בכל אופן, עם התפרצות נגיף האבולה הנוכחית ערכנו בדיקה בהולה וגילינו כי היא אינה קשורה בהתגשמות תקוותו של הנסיך. למרבה הנטל האקולוגי הנסיך שנולד בשנת 1921 עדיין בן החיים והוא בן המלוכה האנגלי ששבר את שיא אריכות הימים של השושלת.

נאחל לו בריאות ואריכות ימים. 

פוסטים נוספים שלנו בנושא "התפוצצות אוכלוסין" (מונח מטעה ובעייתי כשלעצמו) כאן.

אין תגובות: