10 באוקטובר 2014

ההתחממות לא נוראית.



הוול סטריט ג'ורנל פרסם מאמר מערכת של ד"ר ג'ודית' קורי על הרגישות האקלימית שהינה קטנה מאשר טוענים ה IPCC. המאמר מבוסס על תוצאות מחקר שפרסמו ניקולס לואיס וג'ודית קורי בספרות המקצועית.
המסקנה של המחקר של לואיס וקורי, הוא שההתחממות ה"זמנית", transient , שצפויה עד סוף המאה הזו היא כ 1.33 מעלות (בגבולות 1.05-1.8) , וההתחממות ה"סופית" equilibrium – היא 1.64 מעלות (בגבולות 1.25-2.45). את זה צריך להשוות לתחזיות של ה IPCC  - שמדברות על 3 מעלות (בגבולות 1.5-4.5). ההערכה של ה IPCC, דרך אגב, לא השתנתה כלל מאז ההערכה הראשונה בדו"ח צ'רני בשנת 1979, כלומר: 35 שנות מחקר אינטנסיבי בכלים מתקדמים (לוויינים)  לא הניבו תובנות חדשות.

האומדנים של קורי ולואיס מבוססים על אותם ה"אילוצים" (ההנחה על ההשפעה המחממת של הפד"ח) כמו ה IPCC, ועל מדידות טמפרטורות בפועל, בעוד שהאומדנים של ה IPCC  מבוססים רק על מודלים אקלימיים. אומרת ד"ר קורי: בייחוד נוכח ההאטה או העצירה בעליית הטמפרטורות ב 18 השנים האחרונות, יש חשש גדול שהתחזיות של המודלים חמות מדי (models run too hot), ולא תואמות את אשר מתרחש במציאות. מספר מחקרים נוספים שהתפרסמו בשנתיים האחרונות מגיעים לאותה מסקנה, שההתחממות הצפויה אינה נוראית כול כך.

המסקנה הסופית של ד"ר קורי:
This slower rate of warming—relative to climate model projections—means there is less urgency to phase out greenhouse gas emissions now, and more time to find ways to decarbonize the economy affordably. It also allows us the flexibility to revise our policies as further information becomes available.

"השיעור האיטי יותר של ההתחממות ביחס לתחזיות המודלים פירושה שיש פחות דחיפות להקטין את פליטות הפד"ח כבר כעת, ויותר זמן כדי למצוא דרכים חלופיות לייצור אנרגיה לא פחמית, בצורה כלכלית וברת השגה. זה גם נותן לנו גמישות לתקן את המדיניות במידה ומושגת אינפורמציה עדכנית."
ובמילים שלי: הבהלה וההיסטריה האקלימית אינם מוצדקים.

יעקב



אין תגובות: