30 בנובמבר 2014

מקרי המוות הנגרמים על ידי האקלים ירדו מאד בבריטניה.


כלי התקשורת ומוסדות מדע רבים רואים חובה קדושה לעצמם להפחיד אותנו כול יום, כמה שיותר בנושא האקלים, ולזרוע היסטריה. ככה למשל יצא ה"רויאל סוסייטי" (של בריטניה) – גוף וותיק, ובעל מסורת, שהיה בעבר גוף מדעי, ב"מחקר" חדש המנבא סכנות החמורות ותוצאות קשות של ההתחממות הגלובאלית הנוראית. (על הנבואות חסרות הביסוס האלה – בקטע נפרד). בין השאר הוא מנבא שבשנת 2090 יהיו 4 מיליארד בני אדם נתונים לגלי חום נוראיים, מדי פעם, עם תוצאות חמורות (מוות) לבריאות של אנשים זקנים וחולים.

אך הבוקר פרסם משרד הסטטיסטיקה בבריטניה מספרים אחרונים על "תמותת יתר בחורף". מיותר לציין שהרבה יותר בני אדם (לפחות בבריטניה, ושאר ארצות הצפון) מתים מקור בחורף מאשר מחום בקיץ. בחורף האחרון נפטרו כ 18 אלף בני אדם יותר מאשר בתקופה מקבילה בקיץ. המספר הזה הוא דווקא טוב, כלומר הנמוך ביותר זה 65 שנה, ראו בגרף. (נתונים מכאן).

אפשר להתווכח אם הירידה בתמותת החורף בשנים האחרונות היא בזכות ההתחממות הגלובאלית שהביאה חורפים פחות קרים או בזכות גורמים אחרים, כמו העלייה ברמת החיים או השיפור בשרותי הבריאות. אבל, המפחידים אותנו בנושא ההתחממות הגלובאלית לעולם לא מזכירים את התוצאות החיוביות של ההתחממות, ותמיד רק את השליליות. הם רואים לעצמם חובה קדושה להפחיד. הם לעולם לא מציגים תמונה מלאה ושקולה הכוללת את הסכנות והשלילה בצד הסיכויים והחיוב.

אותה תופעה מופיעה גם בדוחות ה IPCC – הם מציינים את התופעות השליליות של ההתחממות – כמו מחסור במים, ירידה במשקעים, פגיעה ביבולים – ולעולם לא מציינים את התוצאות החיוביות – העליה במשקעים, והשיפור בתבואות שיתרחשו במקומות אחרים. בארצות הצפוניות, שהן מרבית שטח היבשה של כדור הארץ, יכולה להביא ההתחממות הארכה בעונת הגידול ושיפור ביבולים – אבל את זה – הס מלהזכיר.

יעקב

על ההטייה בסיקור ההשפעות של התחממות על מקרי מוות ראו גם כאן - "מתים מחום (או איך לקרוא כותרות ומחקרים)".


אין תגובות: