11 בנובמבר 2014

דיסאינפורמציה של ההמון.

ככה מכנה שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני את "יעדי האקלים" של גרמניה. יעדים קל מאד לקבוע, זה לא עולה כסף, וגם מחמם את הלב. וואו! 40% הפחתה בפליטות עד 2020! איזה יופי! זה היעד שקבעה לעצמה גרמניה (40% הפחתה ביחס ל 1990). וזה יעד יפה מאד, בייחוד אם משווים אותו ליעד של האיחוד האירופי, העומד רק על 27%. לא לשווא כינתה הקנצלרית מרקל את היעד האירופי "בלתי שאפתני". היעד הגרמני הרבה יותר שאפתני ומחמם את הבטן. שרת איכות הסביבה הגרמנית, ברברה הנדריקס מתעקשת שגרמניה צריכה לשמש דוגמה לעמים, ולעמוד ביעדים הגבוהים שהציבה לעצמה.

אלא, שבשביל לעמוד ביעד הזה צריך יהיה לסגור כ 15-20 תחנות כוח פחמיות, עד 2020. זה לא יקרה, אומר זיגמר גבריאל, שר הכלכלה והאנרגיה של גרמניה. מאיפה ניקח חשמל? "זו אשליה לחשוב שאנו יכולים גם לסגור את התחנות הגרעיניות וגם את הפחמיות." הוא עומד להציע, בקבינט, בישיבה ב 3 לדצמבר, דחייה ב"יעדים" האקלימיים.


הירוקים יש להם בטן מלאה על גבריאל. הם בטח לא אוהבים את כול תחנות הכוח הפחמיות שאושרו ונמצאות בהקמה, ואת העלייה בפליטות בגרמניה. גרינפיס עשו הפגנה וזרקו ערימה של פחם בפתח משרדו של גבריאל. גבריאל קיבל את ההפגנה בברכה. "יש לנו מה לעשות עם הפחם" הוא אמר.

הקיצונים הירוקים, האוטופיים, שונאים פחם, ממש שנאה עזה. ומאיפה חשמל? לא מעניין אותם. שישבו בחושך, מצדם. מזל שגבריאל, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית שבקואליציה, יותר מציאותי מהם (מהגברות מרקל והנדריקס). הוא יודע שלשבת בחושך תהיה אופציה לא כול כך אהובה על הציבור.

יעקב

אין תגובות: