10 ביולי 2015

חתן פרס נובל: אין בעיית אקלים.

חתני פרס נובל אוהבים, כמו כול בני תמותה, להתכנס בקיץ באתר נופש מפואר, ולבלות בנעימים בחברותא, וגם לשחרר כל מיני הצהרות.

השנה הם קיימו את הכנס בעיר לינדאו ,גרמניה, ו 36 מהם חתמו על מנשר בענייני האקלים, שאין בו שום חידוש, רק חזרה על ניסוחים מקובלים ואופנתיים של מודאגי האקלים ואקטיביסטים רגילים (שאינם חכמים כמו חתני הנובל). הנה שני משפטים מההצהרה:

"אנו מאמינים שאומות העולם חייבות לנקוט בפעולה מידית והחלטית כדי להפחית את הפליטות של הפד"ח... אם לא נפעל כעת אנו נסכן את הדורות הבאים בסכנות גדולות".

אלה ניסוחים סטנדרטיים של הפחדה, חסרי כול תוכן ממשי – הפצת היסטריה לשמה. מי שרוצה להפחית פליטות חייב להציע דרך מעשית להשיג זאת. חתימה על הצהרות ואפילו הסכמים ו"יעדים" יפים בוועידת פריס הקרובה (בדצמבר) לא יוביל להפחתת פליטות. גם לא הוצאה של מאות מיליארדי דולר על דברים שלא עובדים. גם הסכם קיוטו, בזמנו, היה מלל ריקני שלא השיג כלום במישור המעשי. היינו מצפים מאנשים חכמים כמו חתני פרס נובל, להצביע על דרכים מעשיות .

בכינוס השתתפו 65 נובליסטים, ולא כולם הסכימו לחתום על הצהרה ריקנית זו. הנה דעה מנוגדת שהשמיע אחד המשתתפים, ד"ר אייבר גיאבר, חתן פרס נובל בפיסיקה בשנת 1973.



"אני אומר שההתחממות הגלובאלית איננה בעיה כלל non-problem." . גייאבר (יחד עם 70 נובליסטים אחרים) תמך בזמנו בנשיא אובמה לפני הבחירות של  2008, אבל, כאשר אובמה הצהיר: "הסכנה הגדולה ביותר לדורות הבאים היא ההתחממות הגלובאלית"  הוא אמר לו: "סליחה, אדוני הנשיא, אבל אתה טועה לחלוטין."

גייאבר אמר שהוא בחן בעצמו את הטענות של חוקרי האקלים והזדעזע ממה שמצא. הוא אומר: "ההתחממות הגלובאלית הפכה לדת חדשה, בגלל שאוסרים על אנשים להטיל ספק בהשערות אלה. זה כמו הכנסייה הקתולית."

"העובדות הן שבמאה השנים האחרונות, בהן מדדנו טמפרטורות, הטמפרטורות עלו בכ 0.8 מעלות, ובאותו זמן הכול בעולם השתפר בצורה מדהימה – רמת החיים, תוחלת החיים, הבריאות, הטכנולוגיה, הכול. אבל אם הטמפרטורות יעלו בעוד 0.8 מעלות אז כולנו נמות..."

" העולם, כעת,  במצב יותר טוב מאשר היה כאשר נולדנו, חוץ מדבר אחד: אנו חייבים, ממש חייבים להפסיק להוציא סכומי כסף גדולים, אדירים, שמוציאים כעת לריק על מלחמה בהתחממות גלובאלית. הבזבוז הזה  איננו בר קיימא, אי אפשר להמשיך בזה"

" דבר נוסף שמדהים אותי – כאשר מדברים על שינויי האקלים – תמיד אומרים שיהיה איום ונורא בכול מקום. שומו שמיים, לא יכול להיות הכול רע, בכול מקום. בוודאי יהיו גם שינויים לטובה במקום כלשהו.".

"ואז, אם ההתחממות לא מפחידה מספיק, מתחילים לדבר על מאורעות מזג אוויר קיצוניים, אבל גם הם לא עלו". "במאה השנים האחרונות פני הים עלו ב 20 ס"מ, אבל כך הם עלו גם במאה השנים שלפני זה ובמשך 300 השנים האחרונות – 20 ס"מ כול מאה שנה. אין עלייה יוצאת דופן בגובה פני הים."
"אינך חייב להיות מדען כדי להבין את המספרים האלה". (הנוסח המלא כאן).

יעקב


תגובה 1:

איל אמר/ה...

שווה לראות את הסרטון המלא של דבריו.
כותש אחת לאחת את הטענות ההזויות של נביאי הזעם.