22 ביולי 2015

ההיסטריה החממיסטית הורסת את הסביבה.


ד"ר רחל קונור היא רופאה בדימוס, החיה בסקוטלנד, סמוך לחוות תחנות רוח הענקית וויטלי (בתמונה). היא מצאה שהמים בביתה עכורים וכנראה מזוהמים.  היא חקרה את הנושא, ובדקה את בדיקות המים שעושה משרד הבריאות במחוז שלה. היא מצאה שבמשך 4 שנים (השנים שהיא בדקה) הכילו המים כמות של חומר כימי בשם טרי-הלו-מתאן – THM, בשיעור הגדול ב 70% מהמותר. כמו כן מצאה בקטריות מסוג אי-קולי.  THM  הוא חומר מסרטן, העלול גם לגרום לבעיות בעוברים ולידה.


ד"ר רחל קונור.

ד"ר קונור חושדת שחוות תחנות הרוח ויטליי שנמצאת סמוך לביתה, קשורה לזיהום המים. הרשויות מודות שיש זיהום מים, אבל טוענים שהסיבה לזיהום אינה ידועה, ואילו מפעילי תחנות הרוח טוענים, כמובן, שזה לא קשור לתחנות.

אבל, הקמת תחנות הרוח גרמה להרס שטחים נרחבים של ביצות טבעיות, שבהן יש איזוב וקבול.כמויות אדירות של קבול נעקרו והוזזו כדי להכשיר את השטח ולפלס דרכים לצורך בניית תחנות הרוח. שמונה מיליון טון של סלע ואדמה נחצבו בהרים בסביבה ופוזרו בביצה. החפירות חשפו חריצים ותעלות בקרקע שמובילות הישר למי התהום. כמויות של כימיקלים, סולר ושמנים נשפכו בשטח, וחלחלו למי התהום.

סוזן קרוסת'וייט היא בעלת פנסיון באזור ופעילה נגד תחנות הרוח המשחיתות את הנוף של טבע בתולי וביצתי ומבריחות את התיירים. היא הכינה תיק בן 115 עמודים המפרט את הפגיעות בסביבה של תחנות הרוח. היא טוענת שבניית תחנות הרוח מנוגדת להנחיות הגנת הסביבה של האיחוד האירופאי, וגם להנחיות בדבר טיפול והגנה על מקורות המים. בנוסף לזה – נעקרו כ 3 מיליון עצים מיער טבעי כדי לפנות מקום לחוות הטורבינות. שטח ביצות וחורש טבעי ענקי, המאכלס ללא ספק בעלי חיים רבים נעקר ונהרס לצורך חוות הטורבינות. זו ללא ספק פגיעה בטבע, אבל אירגוני הגנת הסביבה מתעלמים מזה, ובוגדים בכך ביעודם – שימור הטבע. הם תומכים בתחנות הרוח.

פעילי הסביבה בריטיים (ומכול שאר העולם) מתנגדים בחריפות לחיפוש והפקה של גז טבעי בשיטת הפראקינג – בטענה (הבלתי מוכחת והבלתי נכונה) שקידוחי הפראקינג מזהמים את מי התהום. אבל, אותם פעילים אדישים לזיהום ממשי שנגרם על ידי טורבינות הרוח.

לוחות שמש לפחות לא פוגעות בסביבה, בדרך כלל, כאשר הם מונחים על גגות בתים. (הם רק גורמים לזיהום אקולוגי רב בסין, בתהליך הייצור, אבל למי אכפת מהזיהום בסין?). לעומת זאת – גרומות תחנות הרוח פגיעה בשטחי טבע בתולי נרחבים, בפסגות הרים, ביצות, יערות ומקומות אחרים שלא היו בשימוש בני האדם ולא נפגעו קודם. שוב צריך להדגיש את גודל השטח העצום שתחנות הרוח (וקווי החשמל אליהן) משחיתות. ובנוסף, הן קוטלות עופות ומרעישות, ומזהמות את הנוף.

הבעיה הגדולה עוד יותר היא שכול ההשחתה הזו היא לריק, כי, בגלל האופי התזזיתי של הרוח אין אפשרות שתחנות הרוח יספקו נתחים חשובים מצריכת החשמל שלנו, והן תמיד יהיו מין סרח-עודף למערכת תחנות הכוח היציבות הרגילות (פחם, גז, גרעין), סרח עודף המתקיים מסובסידיות חסרות כול הגיון, שאינן "בנות קיימא".

יעקב



אין תגובות: