30 באוקטובר 2011

ריצ'רד מולר ו BEST מסתירים את הירידה





הדיילי מייל יוצא במאמר גדול תחת הכותרת: "המדען [ריצ'רד מולר] שאמר שהוא הוכיח שהספקנים טועים מואשם בהסתרת האמת על ידי חברתו לקבוצת מחקר".

במאמר הם מראיינים את ד"ר ג'ודי קורי, שחתומה כמחברת של מחקרי ה BEST. קורי אומרת שלא נועצו בה, שדברי מולר בראיון בוול סטריט ג'ורנל (שמחקרו מביא לסיום המחלוקת ומוכיח שהספקנים לא צודקים) אינם נכונים כלל. המחקרים לא מוכיחים כלום, הספקנות המתמשכת מוצדקת, ולא תסתיים כי המחקרים לא הסירו את הספקות. היא אמרה ששניים מהמחקרים לא היו מוכנים לפרסום, כלומר יש בהם פגמים, לדעתה. שאלה מעניינת היא איך היא הסכימה לחתום על מאמרים "לא מוכנים" או שמא השתמשו לרעה בשמה כמחברת בלי להביא לידיעתה את התוכן? אני חושב שד"ר קורי התרשלה בתפקידה כמחברת, לערוב, כמיטב הבנתה, לנכונות המחקרים, וחתמה על מחקרים שגם לדעתה פגומים, כנראה בלי לבדוק אותם.

בנוסף מואשם ריצ'רד מולר בהטעיית הציבור בנושא הטמפרטורות של 10 השנים האחרונות. הטמפרטורות לא עלו ב 10 השנים, כפי שרואים בגרף למעלה, אבל ד"ר מולר פרסם גרף שמטשטש עובדה זו ומנסה להציג כאילו כן עלו, וגם בראיון אמר (בניגוד לממצאים שלו) שלא הייתה עצירה בהתחממות.

עוד מואשם מולר בהתנהגות פסולה מבחינה מוסרית. הוא מסר את המאמרים לבדיקה למבקרים אבל אסר עליהם להביע דעתם בפומבי, עד תום תהליך הביקורת ועד לפרסום המאמרים המבוקרים. אך הוא עצמו (מולר) הפר איסור זה ויצא בהודעה סנסציונית ופרובוקטיבית בראיון לתקשורת.

מתברר יותר ויותר שמחקרי BEST – במקום לשים קץ למחלוקת כפי שהם טוענים שהתכוונו, הוסיפו נדבך חדש של מחלוקת ושערורייה.

ד"ר מולר ממשיך בסטנדרטים המקובלים של דרכי ההטעיה והתעמולה של מדעני האקלים, ויכול לקבל מקום של כבוד בקהילתם, למרות שבעבר גינה אותם.
יעקב


אין תגובות: