24 באוקטובר 2011

הגרפים של הטמפרטורות לא השתנו

בסוף השבוע שעבר התפרסמו באינטרנט 4 מאמרים העוסקים בסיכום הטמפרטורות העולמיות היבשתיות על פי מדידות קיימות. המחקרים נעשו על ידי קבוצת BEST Berkley Earth System Temperature, בראשות האסטרו-פיזיקאי ריצ'רד מולר.
הגרף הבא מתאר את אחד הממצאים כפי שמופיעים בבלוג של סטיב מקאינטייר (המברך על פרסום המחקרים).


כפי שרואים אין במחקרים אלה ממצאים חדשים מהפכניים – אבל המחקר מאשש את הגרפים (הנתונים) שמפרסמים כבר מעל 20 שנה שלושה גופים אחרים – NOAA (השרות המטאורולוגי האמריקאי, בראשות על ידי תומאס קארל), GISS (גוף מסונף לסוכנות החלל האמריקאית NASA – בראשו מיודענו ג'יימס האנסן), ו הד-קרו HadCRU   - גוף משותף לשרות המטאורולוגי הבריטי ולאונ' מזרח אנגליה, בראשותו של מיודע אחר – פיל ג'ונס.
כול הרשת מלאה בבאז – סיפורים על הנושא לכאן ולכאן. אני מסתפק כעת בהצגת הגרף העיקרי, וקישוריות למאמרים ותגובות שונות. בהמשך אכתוב יותר על הנושא. הנה ההודעה לעיתונות של BEST עצמם שם יש קישוריות למאמרים, לאתר BEST ולכול הנתונים. הנה התגובות של אנטוני ואטס ששיתף פעולה במחקר, של ג'ודי קורי (שהיא אחת ממחברי המאמרים), של ד"ר רוג'ר פילקה האב, מאמר ב"אקונומי סט",  ומאמר מטומטם ב וואינט בעברית, מתורגם מסיינטיפיק אמריקן (על כך בנפרד).
יעקב

אין תגובות: