27 בנובמבר 2012

תעמולה כוזבת על אנרגיה ירוקה

ללרגל ועידת אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת, נערך סקר עמדות שנועד לבחון את עמדות הציבור כלפי אנרגיות מתחדשות. מהנתונים עולה, כי 77.7% סבורים שהקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות ירוקות היא פתרון זול ויעיל לבעיית המחסור החשמל בארץ בחודשי הקיץ.

ובכן – 77.7% מהציבור טועים. אנרגיות "ירוקות" אינן פתרון לא זול, ולא יעיל. זאת עובדה – עם עובדות אי אפשר להתווכח. עובדה היא שבמכרז אשלים תשלם הממשלה 79 אג' עבור קוט"ש חשמל סולארי, לעומת עלות ממוצעת של כ 40 אג' לקוט"ש של חברת החשמל (מתחנות פחמיות וגזיות). 77.7% מהציבור הוליכו אותו שולל עם תעמולה שקרית.

אם החשמל הירוק היה זול ויעיל היו צצים בארץ ובעולם מתקנים סולאריים בהמוניהם – מי לא רוצה חשמל זול ? אלא שחשמל סולארי הוא יקר, וכול המתקנים שהוקמו מבוססים על סובסידיות ממשלתיות ותעריפים גבוהים יותר מחשמל רגיל, מובטחים על ידי הממשלה. ה"סקר" למעלה, שנעשה מטעם תעשיות הקלינטק (אנרגיה ירוקה), יש לו מטרה ברורה – ללחוץ על הממשלה להקצות יותר סובסידיות (יותר "מכסות" כלומר יותר כסף ציבורי) לאותן חברות. הדבר דרוש כי עובדה היא שהחשמל ירוק יקר (ההיפך מ"ממצאי" הסקר).

בכול הארצות באירופה (גרמניה, בריטניה, ספרד) ידוע היטב שהחשמל ה"ירוק" יקר. כך למשל – בבריטניה עומדים לאשר תכנית אנרגיה, ובמסגרתה יוקצו עד 12 מיליארד דולר בשנה, כסף ממשלתי, לתמיכה באנרגיה ירוקה. אולי יש לאנרגיה הירוקה יתרונות, אבל "זולה ויעילה" היא לא.

בעיתון גארדיאן עשו סקר אחר, יותר מציאותי. שאלו את הקוראים האם הם מוכנים לשלם תוספת של עד 1000 ₪ בשנה בחשבון החשמל כדי לתמוך באנרגיה הירוקה היקרה. התשובה, הבלתי מפתיעה היא: הרוב הגדול (31%- 69% ) לא מוכנים. ואלה הם קוראי העיתון הנאור, והמתקדם, גארדיאן ("הארץ" של בריטניה).

אז, אל תלכו שולל אחרי סקרים מגמתיים, שנעשים על ידי חברות רודפות סובסידיות. הקלינטק (אנרגיה מתחדשת) הפכה לתירוץ אופנתי של אלה השואפים להתעשר על חשבון הקופה הציבורית.

יעקב

תוספת: לפניכם סקר "חשמל ירוק"  שנערך בין פעילי המחאה בשדרות רוטשילד....

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כמה שטויות במקום אחד.

אתם מדקלמים באופן כמעט עיוור את הפילוסופיה של איין ראנד, בלי לחשוב טיפה.

תנסו לחשוב טיפה מעבר לפרדיגמת הכסף. לאדם בהחלט יש השפעה על הסביבה שבה הוא חי (כך מצאה ועדת איכות הסביבה של האו"ם).

יעקב אמר/ה...

אנונימי,
מי דיבר על איין ראנד?
אתה סתם ממציא דברים ממוחך.

בקטע נאמר דבר אחד פשוט:
הסקר העלה שאנשים חושבים שאנרגיה ירוקה היא "זולה ויעילה".
ובכן - היא איננה זולה ויעילה. זה לא נכון.

אולי יש לה יתרונות מופלאים אחרים, אולי אתה מאד אוהב אותה מסיבות כאלה או אחרת, אולי היא היא כדאית למרות שהיא יקרה ובלתי יעילה.

דבר אחד הוא מאד ברור בלתי ניתן לעירעור מבחינה עובדתית: היא לא זולה ולא יעילה.

אם אתה חושב שהיא כן זולה ויעילה, נמק.
אל תקשקש שטויות על אין ראנד.