15 בנובמבר 2012

28 "המומחים" של ה ביביסי BBC



ה BBC היא רשות השידור הממלכתית (ממשלתית) ה"עצמאית" של בריטניה. היא ה"אבא" או האב-טיפוס לשידור הציבורי בעולם. לאחרונה הסתבך ה BBC בפרשה של דיווחי שקר וטיוח בנושא פדופיליה, ו 4 מראשיו נאלצו להתפטר – אך לא לפני שהובטח להם "מצנח מוזהב", כלומר מאות אלפי ליש"ט פיצויים על חשבון הציבור. אבל לא על פרשה זו אני כותב היום.

ה BBC מחוייב על פי האמנה המפורשת שלו לדווח דיווח נייטראלי, ללא הטיה פוליטית, מאוזן, ולנהוג בשקיפות. אולם, בנושאי האקלים ה BBC הוא מאד חד צדדי, הוא מפרסם רק את הדעה החממיסטית ומשתתף בהתלהבות בחגיגת ההפחדות, בנבואות סוף העולם, ובתעמולה ל"אנרגיה מתחדשת" שאין בה ממש. כאשר מבקריו באו בטענות על הדיווח החד צדדי ענה ה BBC:
The BBC has held a high-level seminar with some of the best scientific experts, and has come to the view that the weight of evidence no longer justifies equal space being given to the opponents of the consensus [on anthropogenic climate change].

ה BBC קיים סמינר ברמה גבוהה עם מיטב המדענים והשתכנעו שהידע המדעי הוא ברור, לצד החממיסטים, ולכן אין הם רואים עצמם מחויבים לאיזון הדיווח, והצגת דעות ספקניות.

בלוגר סקרן, טוני ניוברי, רצה לדעת מי היו אותם "טובי המדענים". BBC סירב לגלות. (איפה השקיפות? האם זה סוד צבאי?). טוני ניוברי הגיש בקשה לפי חוק חופש האינפורמציה. ה BBC עמד בסירובו, ושלח סוללה של עורכי דין, להלחם נגד הבקשה בשתי אינסטנציות עירעור.

בלוגר אחר החל לנבור באינטרנט, ומצא בסוף את הרשימה של משתתפי הסמינר, שפורסמה בעבר על ידי אחד הגופים שהשתתפו.

מסתבר שבין "28 המומחים" אין אף מדען אקלים אחד, כולם אקטיביסטים של גופים ירוקים כמו גרינפיס. ה BBC שמחויב לאיכות המדיע ודיווח מדויק ואמין, נוהג, בנושאי האקלים, כשופר של אירגונים אקטיביסטיים קיצוניים, ומקדם את האג'נדה.

ראו את הרשימה ודיווחים נוספים על נושא מצחיק זה כאן, כאן וכאן.

יעקב






תגובה 1:

איל אמר/ה...

מעניין איך שמאל קיצוני כמעט תמיד מלווה במיזנטרופיה.
אבל הרי אנחנו מכירים את ה BBC, זה אינו הנושא היחידי בו הם מזמן איבדו את הנייטרליות.
זה רק מראה שנושא הסיקור המדעי כבר מזמן הפסיק להיות מקצועי והפך להיות אידאולוגי.