1 בנובמבר 2012

סנדי והחממיסטים


(צילום אילוסטרציה מעובד שקיבלנו במייל)

כבר התרגלנו שעם כול סופה, הוריקן, שיטפון, בצורת, או כול אסון טבע קמים החשודים הרגילים (החממיסטים) וצועקים: "התחממות גלובאלית!" כמובן, שגם הסופה "סנדי" גרמה לכולם לצעוק "הנה, אמרנו לכם! ראו איזה אסון גרמה ההתחממות הגלובאלית".

האם יש קשר בין "סנדי" להתחממות הגלובאלית?

הניו יורק טיימס, עיתון חממיסטי, דווקא פרסם מאמר די מאוזן, האומר פחות או יותר את האמת: איננו יודעים. אין שום מידע או תובנה מדעית שיכולה להצביע על כך שהסופה נגרמה בשל ההתחממות הגלובאלית. האמת היא שאיננו יודעים בדיוק כיצד מתפתחות הסופות האלה ומה משפיע עליהן.
במאמר נאמר שההתחממות של 0.7 מעלות והעלייה של 20 ס"מ במפלס פני הים שהתרחשו במאה השנים האחרונות בודאי החמירו את הנזקים של הסופה. אולי, אבל עוד נשאר לברר אם אותם 0.7 מעלות ו 20 ס"מ נגרמו (ברובם) על ידי בני אדם, או שמא אלו גם כן תופעות טבעיות מחזוריות.

דבר אחד ברור, כולם מסכימים: הסופה הזאת אינה חסרת תקדים, היו סופות דומות רבות כאלה בעבר, כולל לפני עידן ההתחממות הגלובאלית, כלומר לפני הפליטה המוגברת של פד"ח על ידי בני אדם. וואטס אסף רשימה של סופות חמורות שהכו בחוף המזרחי של ארה"ב במאה השנים האחרונות.

אנטוני וואטס ערך רשימה טובה של כול הטעונים שיש קשר בין סנדי וההתחממות הגלובאלית – שרובם אקטיביסטים חממיסטים, וכול הטוענים שאין קשר – רובם מדענים מכובדים. ליד כול שם יש קישור למאמר שהאיש כתב בנושא, ונימוקיו.  

אם אתה דתי אתה מאמין שיד אלוהים ניכרת בכול תופעה, אם אתה חממיסט אתה משוכנע שיד ההתחממות הגלובאלית בדבר. חוסר ראיות עובדתיות ומדעיות לא מפריע למאמינים לחזק את אמונתם. ראו למשל שילוב של כמה דתות:

Perhaps this weather scare that may well be much more than just a scare is God’s revenge for the refusal of the U.S. government to take action on the climate crisis. - Ted Glick


יעקב

4 תגובות:

יעקב אמר/ה...

אני משער שהתמונה בראש הפוסט היא פוטושופ, לא תמונה אוטנטית, אבל, נחמד...

איל אמר/ה...

לפי ההגיון המדעי של אלו הטוענים שהסופה נגרמה בשל ה"התחממות הגלובלית", ניתן גם להראות באופן ודאי (ואפילו להראות גרף בצורת מקל הוקי!) כי הטרור המוסלמי בעולם גם הוא תוצאה של אותה התחממות. הרי לפני עידן רכבי השטח המזהמים כלל אל היתה מוכרת התופעה הזו.
אני משער שתופעת המחבלים המתאבדים נוצרה בשל השפעת ההתחממות של 0.8 מעלות צלזיוס, וככל הנראה גם עלית הפד"ח באטמוספירה גורמת לפנאטים מוסלמים להתאבד בפיצוץ גדול.
נראה אותם מתמודדים עם הטיעון הזה!

יעקב אמר/ה...

כול אחד והדת שלו:

"אנשי דת מוסלמים במצרים טענו כי הסופה "סנדי", שגרמה למותם של יותר מ-90 בני אדם בארצות הברית וקנדה, היא עונש לאמריקנים בגלל הסרט האנטי-איסלאמי."

גם הם מסכימים שלא נגרמה כתוצאה מהתחממות גלובאלית.

איל אמר/ה...

ראיתי באחד הבלוגים הערה שמאירה את הויכוח שלך עם ה"ירוקים" באור מעניין:
יש לנו היום דוגמא נהדרת לאיך נראים חיים ללא חשמל.... במזרח ארה"ב.
אז ככה רוצים ה"ירוקים" שהאנושות תחיה.