20 בנובמבר 2012

פאנלים סולאריים לא עוזרים בשעת חרום



ב 29 באוקטובר פגעה הסופה סנדי בניו יורק. עד היום עדיין יש כ 14 אלף צרכנים מנותקים מחשמל בשכונת רוקאווי, בקווינס, בניו יורק. לתושב השכונה, אד אנטוניו, יש מערכת סולארית על הגג, בת 42 פאנלים, בשווי 70 אלף דולר. אפשר היה לחשוב הוא מאושר על שראה את הנולד, ונהנה מחשמל בזמן ששכניו המסכנים יושבים בחושך. להד"מ. הוא יושב בחושך כמו כולם.

המערכת הסולארית, שהייתה מחוברת לרשת החשמל, מנותקת כעת מהרשת מסיבות בטיחות. האינברטר (מהפך זרם) שמחבר אותה לרשת בימים כתיקונם מנתק אותה אוטומטית כאשר יש בעיות. אם רוצים שהמערכת הסולארית תספק חשמל לבית בשעת ניתוק זרם חיצוני צריך אינסטלציה חשמלית ואביזרים הרבה יותר מסובכים ויקרים. צריך גם מצברים יקרים כדי לספק תאורה בלילה. בקיצור: המערכת הסולארית אינה עוזרת בעת ניתוק זרם ובעיות ברשת החשמל. העצה של המומחים למצב זה: קנו לכם גנראטור חרום, בעברית "פק-פק". זה עולה בין 1500 דולר ל 6000 דולר (לאחד גדול מאד), וזה עובד.

  ד"ר ירום אליאב, בסקר שלו על כדאיות מערכות סולאריות, הכניס גורם שהוא קרא לו "ביטחון אנרגטי", לטובת מערכות סולאריות, וגם מצא איך לתמחר אותו בסך 9 אג לקוט"ש. עכשיו אנו רואים דוגמה מהחיים עד כמה הטענה הזו מופרכת. בטחון אנרגטי מספקת רק תחנת כוח שניתן להפעיל אותה מתי שצריך אותה, כולל בלילה. התחשבות בביטחון אנרגטי מחייב להוסיף למחיר שכדאי לשלם עבור חשמל פוסילי, ולהוריד מהמחיר של חשמל סולארי. ל"בטחון אנרגטי" פרטי קנו לכם פק-פק.

יעקב 

אין תגובות: