24 במרץ 2013

מתאן-הידראטים – מקור אנרגיה חדש – עדכון.



מתאן הידראטים הם גבישי קרח הכולאים בתוכם מולקולות של מתאן – גז טבעי. מרבצים ענקיים של מתאן הידרטים מצויים באזור הארקטי, בכול העולם. כתבנו בקטע מלפני כשנה על ניסוי הפקה של גז מתאן (גז טבעי) שנעשה באלסקה, על ידי משרד האנרגיה של ארה"ב, חברת קונוקו-פיליפס וחברת הנפט הלאומית של יפאן. הניסוי הוכתר בהצלחה, והופק גז בכמויות טובות, בזרימה רצופה במשך כ 6 שבועות. על התוצאות המפורטות של הניסוי תוכלו לקרוא באתר משרד האנרגיה האמריקאי.

כעת נערך ניסוי הפקה נוסף ביפאן, במרבץ ימי, בעומק רב, בשיטות שונות מאלו של הניסוי באלסקה. חוקרים מעריכים שהמרבצים הימיים שבקרבת איי יפאן עשויים לספק את צרכי האנרגיה של יפאן ל 100 שנה. יפאן חסרה מקורות אנרגיה משלה, ומייבאת את כול הגז, הנפט והפחם שהיא זקוקה להם. היא ניגשת בנחישות והחלטיות לפתח מקורות חדשים אלה, העשויים לעזור לה להקטין את תלותה המוחלטת במקורות מיובאים.

חברת הנפט הלאומית היפאנית בוחנת כמה שיטות הפקה אפשריות במטרה למצוא את הטובה ביותר. הם עדיין רחוקים מלדעת בוודאות שההפקה כדאית מבחינה כלכלית, ולא תגרום נזקים סביבתיים גדולים. די ברור שההפקה אפשרית, הניסויים הוכיחו זאת, נשארת השאלה של המחיר. החברה היפאנית מעריכה שמבחינה טכנית כנראה אפשר יהיה להפיק את הגז בכמויות מסחריות לקראת שנת 2019. 

יעקב




2 תגובות:

udi אמר/ה...

כל אנרגיה חדשה ברוכה,בתנאי שאינה גורמת לזיהום, ובוודאי גורמת להפחתת התלות באחיינו הערבים.

Assaf אמר/ה...

מצוין, נדמה שבקרוב נעבור באקט עולמי להפקה וצריכה של גז טבעי על כל סוגיו. גם בישראל,
יוסי אבו צופה כי עד 2019 יתחיל לזרום הגז הטבעי בתפוצה ארצית, בתקווה שנוכל לנצלו לשימושים יומיומיים שונים.