1 במרץ 2013

פריחת הפחם בגרמניה הירוקה


.

גרמניה תפתח השנה יותר תחנות כוח פחמיות מאשר אי פעם ב 20 השנים האחרונות. 5300 MW  כושר יצור פחמי חדש יתחילו לפעול השנה (שזה כ 5 תחנות כוח פחמיות גדולות).לעומת זאת, ייסגר כושר ייצור פחמי של כ 1000 MW (תחנות ישנות).
ראש המכון לאנרגיה מתחדשת IWR אומר שהאנרגיה המתחדשת שהותקנה בגרמניה בכמויות גדולות והירידה  בביקוש סגרו כמעט לגמרה את הפער (המחסור) בחשמל שנוצר בגלל סגירתן של 8 תחנות כוח גרעיניות. אינני יודע מדוע הוא מתעלם מתחנות הכוח הפחמיות החדשות שנפתחו בשנה שעברה והשנה... זה בעצם מה שסגר את הפער. תחנות הרוח עזרו מעט מאד...
יעקב

7 תגובות:

אייל אמר/ה...

אתם מוזמנים לראות כאן
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Electricity_production_in_Germany.PNG

את תמהיל יצור האנרגיה של גרמניה

זה לא ממש מתאים לתאור של יעקב....

יעקב אמר/ה...

אחרי שגרמניה השקיעה מאות מיליארדי אירו, והעמידה מעל 23,000 טורבינות רוח - אז באמת, חלק מהחשמל שלה בא מהרוח.

את הגרף שאתה מצרף צריך לקורא בזהירות.
1. הוא מדבר על ייצור חשמל - לא על צריכה. הרוח אכן מייצרת, הרבה פעמים כאשר אתה לא צריך. חלק מהיצור הרוחני מתבזבז, חלק מיוצא - הוא מציף את הרשתות של השכנות פולין וצ'כיה הרוצות להתנתק מגרמניה בגלל זה. להבדיל מחשמל רגיל - שאותו - אם אתה לא צריך אתה לא מייצר כדי לחסוך דלק. אז - כמה שיצרת - סימן שהיית צריך אותו וצרכת אותו. בתחנות רוח זה לא המצב, הן מייצרות גם כאשר לא צריך, והן גם מקבלות כסף מהממשלה עבור החשמל שהם מייצרים, גם אם לא צריך אותו.
2. לחשמל הרוחני יש עדיפות ברכישה. חברות החשמל חייבות לרכוש את החשמל הרוחני, גם אם הן לא צריכות אותו. יש לו עדיפות על חשמל אחר, אם חשמל מהרוח זמין, הם חייבים לכבות (או להריץ לריק) תחנות תרמיות אחרות.

ושורה תחתונה: הם בונים תחנות כוח פחמיות, להבטחת האספקה, כדי למנוע ניתוקי זרם, כי החשמל הרוחני, למרות שמופיע יפה בגרף הנ"ל, הוא לא תמיד זמין מתי שצריכים אותו.

יש כאן הרבה ספינים של סטטיסטיקות כדי ליצור תמונה תקינה מבחינה פוליטית.

אשר פט אמר/ה...

אייל,

ערכים בוויקיפדיה משוכתבים ע"י פעילים, ברוב הגדול אלה פעילים מהשמאל ולכן ערכים מוטים לכיוון החיובי מבחינת "התחממות גלובאלית", מייפים את "הצלחת" האנרגיה ה"מתחדשת" וכו. אולי פעם תנסה לשכתב משהו לכיוון השני...תיתקל בצבא שקט ומיומן של "מומחים" לוויקיפדיה, ולבסוף כל משאינו מתאים ל"כיוון הנכון" ישוכתב ואם תתנגד, ה"ממונה" יתערב ובשפה יפה יסביר לך...

בוויקיפדיה צריך להשתמש רק לערכים שאינם מעוררי מחלוקת.

איל אמר/ה...

הנה מקור נתונים יותר אמין, והפעם נתוני ייצור:
http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=gm&v=79

גרמניה לא "בונה תחנות כח פחמיות חדשות", גרמניה מחליפה תחנות כח פחמיות ישנות וגם זה בונים פחות ממה שסוגרים כי האנרגיה הירוקה מחליפה את הפחם
מכיוון שגרמניה גדולה, והאנרגיה הירוקה מתבססת על שמש ורוח, אין להם בעיות אמיתיות של בטחון אספקה - גם ככה יש להם עודף שמיוצא ושכנים (צרפת) עם כורים גרעיניים שתמיד ישמחו למכןר חשמל אם צריך

יעקב אמר/ה...

תבדוק אם מה שאתה אומר נכון - שהם בונים תחנות חדשות רק כנגד אלה הישנות שדינן להיסגר.
בכתבה שקישרתי אליה נאמר שב2013 ייכנסו 5 תחנות חדשות לעומת אחת שתיסגר.
הם מספרים שהחדשות נועדו להחליף את הישנות, אבל לא ממהרים לסגור את הישנות כי צריך חשמל.

"גרמניה מדינה גדולה" - את הסיפורים האלה שומעים כול הזמן. האמת היא שאין כושר ממסר מספיק לכול החשמל, כדי להעבירו ממקום למקום, וגם - למרות גודלה יש תקופות "מתות" גם ברוח וגם בשמש.

כול הסיפורים על "מדינה גדולה" הם אידיאולוגיה מהבטן, לא נתונים מהמציאות.

יעקב אמר/ה...

איל??
הקישור שאתה מביא - indexmundi - מביא מספר המייצג את ס"ה הייצור הכולל של חשמל בגרמניה. הוא אינו מפרט מאיזה מקור בא הייצור (פחמי לעומת מתחדש). לכן הוא לא רלוונטי לשיחה.

מה שאנו רואים מהגרף שהייתה ירידה בייצור הכולל מ 596 מיליארד קוט"ש ב 2008 ל 560 ב 2012. זה כנראה בגלל סגירת 8 תחנות כוח גרעיניות (שחלקן היה סגור ממילא לתחוזקה). הכושר הייצור האדיר של 23,000 תחנות רוח לא משתקף בנתוני הייצור.

מאידך יש לנו נתוני צריכה של חשמל: ירידה מ 550 מיליארד קוט"ש ל 546 באותה תקופה. מה זה אומר? א. הירידה בצריכה נובעת ממיתון כלכלי ומייצוא של בתי חרושת (סגירת בתי חרושת). אבל הירידה בצריכה היא זעירה - מה שבולט שלא הייתה עלייה בצריכה, כמו שיש במדינה משגשגת.
עוד עובדה שמשתמעת מהמספרים הוא, שכמו בכול ארצות אירופה הם פוגעים ברזרבות. רשת חשמל אמינה מחייבת רזרבות ייצור של כ 10-15%, רזרבות כאלה היו ב 2008 (ההפרש בין ייצור לצריכה היה 46 מיליארד קוט"ש.) לעומת זאת ב 2012 ההפרש היה רק 14 מיליארד קוט"ש.

זו חכמה קטנה מאד לאכול את הרזרבות שלך - אבל זה מה שעושים באירופה (וגם אצלנו) - כי המדיניות הירוקה מערימה קשיים על בניית תחנות כוח חדשות, אמינות, פחמיות. היא מובילה למחסור בחשמל. בינתיים זה מחסור ברזרבות - בקרוב - מחסור שמתבטא בניתוקי זרם.

אתה מביא נתונים אבל אינך מבין את משמעותם. הנתונים מאשרים בכול את אשר אני כותב כול הזמן. בכול אופן - תודה על הנתונים.

יעקב אמר/ה...

אם למישהו יש מידע נוסף (תואם או סותר) על מצב משק החשמל בגרמניה, נשמח להתייחס, בתנאי שיובא עם סימוכין של מקורות אמינים.