26 בפברואר 2013

הפליטות בגרמניה עלו ב 2012



פליטות הפד"ח בגרמניה עלו ב 2012 ב 2% לעומת השנה הקודמת. הדבר נובע משימוש גובר בתחנות כוח פחמיות, כדי לסגור את הפער באספקת החשמל שנוצר בגלל סגירה חלקית של תחנות הכוח הגרעיניות.

כזכור, גרמניה החליטה לסגור את כול 17 תחנות הכוח הגרעיניות שלה, אבל, בינתיים, עד עכשיו, סגרה רק 8 מהן שהיו ממילא סגורות לצורך עבודות תחזוקה. גרמניה החליטה, בעצם, בשנת 2011, אחרי הצונאמי ביפאן, לא להפעיל מחדש את התחנות שהיו בתחזוקה. סגירת שאר התחנות אמורה להתבצע בהדרגה עד 2022.

למרות השקעה של מאות מיליארדים של אירו בתחנות רוח ופאנלים סולאריים, פליטות הפד"ח בגרמניה אינן יורדות. תחנות הרוח לא כול כך עוזרות כי הן מפיקות מעט חשמל.

הם טוענים שהם הפחיתו את הפליטות ב 25.5% מאז 1990, על פי ההתחייבות של קיוטו. טענה זו היא במסגרת הרמאות העצמית שהירוקים אוהבים. הירידה בפליטות ביחס לשנת 1990 (שנבחרה בקפידה לצורך אחיזת עיניים) נובעת מסגירת מפעלי תעשייה כושלים במזרח גרמניה. סגירה זו אינה קשורה כלל למאמצים לעבור לאנרגיה "מתחדשת".

כול התכנית הגרנדיוזית והיקרה של אנרגיה מתחדשת בגרמניה לא מביאה שום תועלת של ממש בהפחתת הפליטות. (נתעלם מהשאלה מה הייתה התועלת בהפחת הפליטות, לו אכן התרחשה...)

יעקב

אין תגובות: