21 ביולי 2013

ביו-דלק גורם לרעב בעולם, גם הפרלמנט האירופי שם לב.



את הטענה הזו טוענים הספקנים כבר מזמן, כולל אנחנו (מאז 2008), וגם ארגונים ירוקים רשמיים. הנה כאן עשרות מאמרים של הארגון "ידידי כדור הארץ", נגד הטירוף של הביו-דלק, מאז 2007.

עכשיו יש עוד אישור רשמי לכך ממחקר חדש של החוקר מאונ' פרינסטון, טימטתי סרצ'ינגר, המשתמש במספרים ממחקרים קודמים של האיחוד האירופי. את המחקר מפרסם ארגון הפעילים "ידידי כדור הארץ" (Friends of earth).
הנה כמה מהמסקנות:
עד כה הצביעו על השינוי בשימושי קרקע (שימוש בקרקע לגידול צמחי דלק) ועל עלייה במחירי המזון, כעת, מוכיח המחקר, באופן ישיר שהביו-דלק גורם לקיטון צריכת המזון של עניי העולם. כדי לגדל צמחי ביו-דלק חייבים לברוא יערות ושטחי צמחיה טבעית ולהגדיל את השטח המעובד. אם זה לא קורה – סימן שיש ירידה בצריכת המזון – כלומר רעב בארצות עניות.
החוקים האירופים המחייבים גידול בתכולת הביו-דלק בדלקים (מנדאטים) הם למעשה חוקים בעד רעב. אירופה חייבת לחדול מלחייב את שריפת המזון בתור דלק.
ובנוסף לכול: הביו-דלק אינו תורם להפחתת הפליטות ואינו משיג את המטרה לשמה הוטלו המנדאטים. ההיפך: אם לוקחים בחשבון את הנזקים משינוי בשימושי קרקע, הביו-דלק מגביר את הפליטות, והינו מזיק לסביבה יותר מדלק ממאובנים (נפט).

עושה רושם שחברי הפרלמנט האירופי השתכנעו, ועשו פניית פרסה. וועדת הסביבה של הפרלמנט החליטה להגביל את הביו-דלק מצמחי מזון ל 5.5% מהצריכה של הדלקים, כלומר, לשנות את המנדאטים הקודמים שחייבו תכולה של 10% ביו-דלק, עד 2020. הם קבעו, בהצעה מסובכת ופתלתלה, שבעתיד, הדלקים שישמשו כביו-דלק חייבים להוכיח חסכון ניכר בפליטות פד"ח.

בינתיים, על סמך הסובסידיות והמנדאטים הישנים, שהיום כולם מודים שהיו שגויות, קמה תעשייה שלמה של מפעלי אתנול וביו-דיזל. תעשיינים אלה מתלוננים, בצדק, שחלק מהשקעותיהם ירד לטמיון. אבל, מטוב כך, מאשר להמשיך להרעיב את העניים ולזהם את הסביבה באמצעות הביו-דלק.

נשאר לראות אם האמריקאים ילכו בעקבות האירופים ויקפיאו או יקטינו את המנדאטים לביו-דלק באמריקה (את הסובסידיות ביטלו בשנה שעברה).

המנדאטים לביו-דלק, והסובסידיות, היו שגיאה איומה, שנעשתה על ידי הממשלות, בלחץ ההיסטריה החממיסטית והארגונים הירוקים (חוץ מ FOE ), אחת מני רבות.


יעקב



2 תגובות:

יוני אמר/ה...

מסתבר שהפקת דלק מהצומח גורם לרעב ולא פותר את העניין של מחירי דלק ולא את בעיית איכות הסביבה

יעקב אמר/ה...

המטרה הראשית הייתה להפחית את פליטות הפד"ח. מסתבר שהביו-דלק אינו מפחית את הפליטות אלא מגביר אותן.

זו דוגמה איך שרצו בהיסטריה, חוקקו חוקים מזיקים, בפזיזות, הוציאו עשרות מיליארדי דולארים על בניית מפעלים לזיקוק ביו-דלק. התעלמו מכול ההזהרות שהתריעו מהתחלה שזה מה שהולך לקרות.

זו התנהגות בלתי שפויה לחלוטין, רק ממשלות מסוגלות להתנהל כך.