2 ביולי 2013

ידיעה מעולם המחר המתחדש:


בתי החולים הממשלתיים בבריטניה נקראים להפעיל גנראטורים.

בתי החולים הממשלתיים של בריטניה ( NHS – שירות הבריאות הממלכתי) נקראו להקטין את צריכת החשמל שהם מקבלים מהרשת הלאומית בשעות השיא, ולהשתמש בשעות אלה בגנראטורים לחירום על דיזל. הסיבה: אופג'ן ofgen – רשות החשמל הבריטית מזהירים מפני מחסור בחשמל וניתוקי זרם שעלולים להתרחש כבר משנת 2015 בגלל שבבריטניה, במקום לבנות תחנות כוח בונים תחנות רוח, לפי האופנה. אופג'ן הזהירה שרזרבות כושר הייצור יפלו מ 4% כיום, ל 2% בשנת 2015, ונדרשים אמצעי  חירום כדי להקטין את הצריכה או להגדיל את ההיצע, על מנת שלא יהיו ניתוקי זרם. הרזרבה של היום, 4% , היא כבר נמוכה בהרבה ממה שדרוש למען הביטחון, והניתוקים הם רק עניין של מזל וזמן.

קיווי פאוור היא חברה פרטית שנשכרה על ידי חברת רשת החשמל כדי להביא לחסכון בחשמל. הפתרון שלה ל"חיסכון" (קרי הקטנה של צריכת החשמל מהרשת) היא להציע למוסדות (בתי חולים, בתי מלון או מפעלי טיהור שפכים) תשלום בין 100 ל 200 אלף ליש"ט לשנה, כדי שיקטינו את הצריכה בשעות השיא (4 – 8 אחה"צ), על ידי שימוש בגנראטורים לחרום.

יוצא אם כן, שכדי להציל אותנו מסכנות ההתחממות הגלובאלית יופעלו דיזל-גנראטורים שפולטים הכי הרבה פד"ח, ובנוסף הכי הרבה מזהמים כמו פיח או דו תחמוצת הגפרית. את הרעיון ה"גאוני" הזה הגה גם שר האנרגיה שלנו, כי גם אצלנו יש חשש חמור לניתוקי זרם, מאותה סיבה.

כאן תוכלו לקרוא מאמר מבריק על המציאות החדשה של קיצוב באנרגיה, "בגארדיאן".

זו התוצאה המדיניות ה"ירוקה" המנסה לבנות מערכת אספקת חשמל מבוססת על משאלות לב וחלומות ירוקים בלתי מעשיים, במקום להתבסס על פתרונות הנדסיים מוצקים ומוכחים. זה הסוף הבלתי נמנע של המדיניות: ניתוקי זרם.

יעקב 

אין תגובות: