15 ביולי 2013

עליית פני הים הואטה גם כן.



לא רק עליית הטמפרטורות נעצרה בעשור, או ב 17 השנים האחרונות. גם עליית פני הים. היא לא נעצרה אבל הואטה בצורה משמעותית.


עליית פני הים היא, כידוע, עמוד התווך של ההפחדה החממיסטית. כול הזמן אומרים לנו: "הים יעלה ויציף את ערי החוף בהן מתגוררת 2/3 מאוכלוסיית העולם". זה הנזק הגדול ביותר שההתחממות הנוראית עלולה לגרום, לפי התיאוריות החממיסטיות.

הם אומרים לפיכך, השקם והערב, "עליית פני הים הואצה". ובכן – מספר מחקרים מראים שזה לא נכון. מקובל על כולם שבמאה ה 20 פני הים עלו בכ 20 ס"מ, במאה שנה. אם הקצב הזה יימשך – זה לא אסון, זה משהו שניתן להסתגל אליו בקלות. החממיסטים מבינים שזה לא מפחיד מספיק, אז הם מגבירים את ההפחדה.
דו"ח ה IPCC מס' 4 כתב על עלייה צפויה בין 18 ל 59 ס"מ עד שנת 2100, כלומר, קצב עלייה של 18 ס"מ (כמו שהיה במאה ה 20) עד 59 ס"מ. אחרים (למשל ד"ר האנסן) אומרים שה IPCC שמרני מדי, וקצב העלייה הצפוי הוא 6-20 רגל – כלומר 1.8 עד 6 מטר, כלומר פי 10 מתחזיות ה IPCC.

נעזוב לרגע את התחזיות בצד, ונראה מה קורה בשטח, באמת. טענת ה IPCC וחממיסטים רבים אומרת שקצב עליית פני הים הואץ, והוא כעת בערך 3.2 מ"מ לשנה, או 32 ס"מ למאה שנה.

אולם, מחקרים אחדים של גופים מאד מכובדים, אומרים שקצב עליית פני הים דווקא הואט, והוא היום כ 11-17 ס"מ למאה שנה.

ככה אומר דו"ח של NOAA  - השרות המטאורולוגי של ארה"ב. ראו הטבלה הבאה:

Table 1. Trends and Seasonal Fit for Components of Sea Level Rise and Total Sea Level as Measured by Altimeter Trend (mm/year)
Steric (Argo) 0.2 ± 0.8
Mass (GRACE, Paulson GIA) 1.0 ± 0.2
Steric + mass (Paulson GIA) 1.2 ± 0.9
Total sea level (Jason-1 and Jason-2) 1.6 ± 0.8

כלומר: 0.8 עד 2.4 מ"מ לשנה – זה קצב עליית פני הים בין השנים 2005 ל 2011 .

מחקר נוסף, שנערך על ידי אונ' קולורדו, על פי נתוני הלוויין GRACE המודד שדה גרוויטציה מצא עלייה של    + (1.1 ± 0.6) mm/year כלומר 0.5 עד 1.7 מ"מ לשנה (5 עד 17 ס"מ למאה שנה).

אתם יכולים להאמין לאיזה תחזיות ונבואות שאתם רוצים לגבי העתיד, אבל, עד כה, לא נרשמה עלייה מואצת או חריגה או מדאיגה של פני הים. ההיפך – הממצאים מראים על עלייה קטנה יותר מאשר בשנים קודמות. אולי זה בזכות מדידות יותר מדויקות, אולי בזכות ההאטה בהתחממות.

יעקב

2 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

יעקב,

לידיעתך, ממש ברגעים אלו, עובדים מיטב המוחות להסביר את התופעה, ואני יודע מה הקו המרכזי: בגלל ההתחממות העולמית והזיהום של סין, האירוסולים באוויר חסמו את החור באוזון שהגן בכוחותיו האחרונים על מדפי הקרח של אנטארקטיקה שגדלו אך ורק בגלל החום הרב יותר (כן!) של האוקיאנוסים. אם הצלחת לעקוב אחרי עד כאן, הרי שההסבר הוא טריוויאלי - החום האבוד מצטבר בתוך המאגמה הלוהטת שבמעמקי האדמה ובכך מונעים (לזמן מוגבל כמובן) את התפשטות המים שבאוקיאנוסים ועליית פני הים.

פרס נובל לשלום בדרך

יעקב אמר/ה...

אשר,
הפוסט שלי לא היה על הסברים או נבואות אלא על עובדות.

מי שאומרים "פני הים עולים בקצב מזורז" לא אומרים אמת. יש כאלה, תתפלא!